Az MPRSZ-tagság stratégiai alapját azzal magyarázzák, hogy Magyar Public Relations Szövetség és az Önszabályozó Reklám Testület is elkötelezett az etikus és felelős kommunikáció iránt. Az ÖRT tagjai alapvetően a reklámipar három oldalát (hirdető, reklámszolgáltató és média) képviselő vállalkozások, de az önszabályozás lefedettsége szempontjából kiemelt fontosságú, hogy a társszakmai valamint iparágakat képviselő szakmai szervezetek is tagjai az Önszabályozó Reklám Testületnek.
Az etikus kommunikáció fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Minden kommunikációs szakterület érdeke, hogy saját elvei és szabályai szerint működjenek a szakmai szereplők. A Magyar Public Relations Szövetség is kiemelten kezeli a szakmánk etikai szabályainak betartását, ezért örömmel működünk együtt az ÖRT-tel, hiszen a reklám és a PR rokon területek
– fogalmazott Lakatos Zsófia, az MPRSZ elnöke.
A Magyar Public Relations Szövetség taggá válása rendkívüli jelentőségű, mert a reklám önszabályozásának új dimenziójáról szól. A reklám és PR természetesen továbbra is két külön területet és tevékenységi kört jelent, de az etikus és felelős kommunikáció iránti elkötelezettség közös ügyünk. A PR számára is fontos, hogy a reklám pontos és etikus legyen, és ne rombolja a márka hírnevét. Az együttműködésünk új formájának nagyon örülünk
– tette hozzá Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.