Média

Modellek, bloggerek és sportolók a legnépszerűbbek a magyarok körében az Instán

A második Magyar Instagram Körképből kiderül, hogy az elmúlt egy évben csökkent a megosztási, de nőtt a követési kedvünk, melynek legnagyobb nyertesei a hazai hírességek, de nincs okuk panaszra a magyar márkáknak sem. Érdekesség, hogy a márkák között a TV2-t többen követték, mint az Indexet.

Csökkent a magánemberek Instagram posztjainak gyakorisága tavalyhoz képest, ám még így is minden második válaszadó hetente oszt meg tartalmat, leggyakrabban a 25-34 éves nők és a 35-44 éves férfiak – derült ki a Crane közösségi kutatásából, a második Magyar Instagram Körképből.

A megkérdezettek többsége barátokat és külföldi hírességeket követ – ez nem változott tavalyhoz képest –, ám idén 30 százalékról 50 százalékra ugrott a hazai celebeket követők száma.

A szinte csak magyar közönséggel rendelkezők közül Dukai Regina, Sarka Kata és Istenes Bence örülhetnek a dobogós helyezéseknek.

A képmegosztó app népszerűsége töretlen a civilek és a híres emberek körében egyaránt. Idén március 19-től például az Instagram felhasználói között köszönthetjük Ferenc pápát is, aki több mint 3 millió követőt szerzett már. Érdekesség, hogy Palvin Barbinak még nála is 1 millióval több rajongója van ezen a platformon

– mondta el Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója és a projekt vezetője.

Zavaró szelfik

A kutatási eredmények alapján egyébként még mostanra sem csengett le a szelfiőrület, vagyis önmagunk fotózása. Minden második hölgy és minden harmadik férfi készít rendszeresen magáról fotót, azonban egy másik ember önarcképét már kifejezetten idegesítő tartalomként jegyzik. Kivételt ez alól mindössze a celeb szelfik jelentenek.

Fotó: Facebook
Dukai Regina Fotó: Facebook

Kifejezetten szelfit nem gyakran, inkább mások által rólam készített fotókat rakok ki. A posztjaim közül általában ezekre a képekre érkezik a legtöbb kedvelés és komment, melyekben még akkor is megkérdezik például, hogy mit viselek, amikor a márkát is bejelölöm a képen

– avatott be a kulisszák mögé Dukai Regina.

A tavalyi adatokhoz képest minimálisan csökkent a márkák iránti vonzódás, de így is minden második válaszadó követ vállalkozást vagy brandet. A celeb promóció azonban a márkáknak is kedvező lehet, hiszen a bújtatott termékelhelyezés sokkal eredményesebben működhet úgy, hogy a követők folyamatosan azt kérdezik, milyen rúzst, napszemüveget visel, vagy hol issza a reggeli kávéját. Fontos üzenet, hogy a klasszikus hirdetést a megkérdezettek fele kifejezetten idegesítőnek találja

– tette hozzá Boroznaki.

A médiamárkák között a TV2 megelőzte az Indexet

A követők számának változása alapján a magyar márkák számára is fordulópont volt az elmúlt egy év. A dobogó első fokára idén a Topjoy állhatott fel 82 ezer követővel (tavaly a top5-ben nem szerepelt). Őket a Sugarbird (64.400) és a BP Shop Budapest (33.100) követ. A hazai divatcégek és médiumok sem panaszkodhatnak: előbbi esetében a Sugarbird vezet fölényesen, maga mögött hagyva a Nanushkát (25.200) és Daalarnát (20.600), míg utóbbinál a TV2 (58.500), a Glamour (41.200) és az Index (31.000) versenyeznek az elsőségért.

Duplázott a Snapchat

Az üzleti felhasználók számára több fontos tendencia rajzolódott ki a felmérésből. Míg például a Facebookot, Pinterestet, Twittert ugyanannyian használják, mint tavaly, a Snapchaten aktívak száma megduplázódott (körülbelül 40 százalék). Egy tipikus felhasználó 18 év alatti, kisvárosban vagy községben élő hölgy. A Snapchat támadására azonban friss visszavágás történt az Instagram Stories és a Messenger Day irányából

Így készült az Instagram körkép

A Crane már második alkalommal készítette el a magyarok Instagram-használati szokásairól végzett felmérést. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvételére májusban került sor. A nem reprezentatív felmérésben 3400-an vettek részt. A kutatás értékelését azon kérdőívekre vonatkozóan végezték el, ahol teljes körűen rendelkezésre álltak az életkor-lakóhely-nem adatok, így 3076 résztvevő válaszai alapján készült a Magyar Instagram Körkép 2016.  A toplisták adatai a 2016. szeptember 29-i állapotot tükrözik.

– említette Boroznaki Gergő.

Top5 magyar márka:
1. Topjoy (82.000)
2. Sugarbird (64.400)
3. BP Shop Budapest (33.100)
4. DM Magyarország (26.900)
5. Nanushka (25.200)

Top5 médium:
1. TV2 (58.500)
2. Glamour (41.200)
3. Index (31.000)
4. Cosmopolitan (24.900)
5. Marie Claire (18.200)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik