Média

Fontos útmutatót kaptak a vállalati marketingesek

31 ország adatvédelmi szabályozásának ismertetőjét foglalta egységes keretbe az Európai Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (FEDMA), magyar közreműködéssel.

31 ország adatvédelmi szabályozásának ismertetőjét foglalta egységes keretbe az Európai Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (FEDMA). A magyarországi Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) közreműködésével is lezajló projekt eredményeként az érintett országokban adatkezelést végző cégek számára egy gyakorlatias útmutató áll rendelkezésre, amely segíthet megfelelni a nemzeti jogszabályoknak.

A FEDMA „2016 Legal Fact Pack” címmel olyan jogszabálygyűjteményt állított össze, amely összesen 31 nemzet szabályozási rendszerét azonos kritériumok mentén összehasonlítva ad átfogó képet a világban alkalmazott adatvédelmi szabályokról. A tanulmányban az EU tagországain kívül Argentína, Ausztrália, Dél-Afrika, India, Kanada, Új-Zéland, Szingapúr, Svájc és az Egyesült Államok adatvédelmi szabályozása egyaránt megtalálható, és a magyarországi információkat szolgáltató DIMSZ-től beszerezhető.

Azok a vállalatok, melyek ezekben az országokban végeznek B2C vagy B2B adatkezelést, illetve folytatnak adatvezérelt marketing tevékenységet, mostantól könnyebben építhetik fel adatvédelmi megfelelőségi programjukat. A tanulmányban ezenkívül elérhető információ a direkt marketing anyagok fogadásához hozzájárulást nem adottak adatai tartalmazó nemzeti és egyéni Robinson-listákról is

– mondta dr. Domokos Márton, a DIMSZ Adatvédelmi és adatbiztonsági tagozatának vezetője.

Üzemel az EU-USA adatpajzs

Dr. Domokos Márton
Dr. Domokos Márton

Az EU által időközben elfogadott, az uniós tagállamok és az Amerikai Egyesült Államok közötti adatáramlást szabályozó Privacy Shield rendszerhez csatlakozó szervezetek kötelezően vállalják az EU adatvédelmi szabályozásához nagyon hasonló adatkezelési alapelvek betartását, így az általuk biztosított adatvédelmet az EU megfelelőnek tekinti. A DIMSZ már dolgozik egy olyan összefoglaló dokumentumsorozat elkészítésén, amely átfogóan és gyakorlatiasan értelmezi a közelmúltban elfogadott új uniós adatvédelmi rendelet hatását a szakmában dolgozó magyar szervezetek mindennapi tevékenységére.

A Privacy Shield lényege, hogy lehetővé teszi a szabad adattovábbítást Európából az Egyesült Államokba. Ha például egy magyar cég egy USA-ban letelepedett felhőszolgáltatót vesz igénybe adatai tárolására, és az adott szolgáltató csatlakozott a Privacy Shield-hez, akkor a magyar cég nagyobb biztonságban tudhatja ügyfelei adatait. Sőt, bizonyos feltételekkel akár az ügyfelei hozzájárulása nélkül is átadhatja az adatokat a Privacy Shield-hez csatlakozott felhőszolgáltatónak

– tette hozzá Domokos.

 

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik