Média

Folytatja a terjeszkedést a Dentsu

A Dentsu Aegis Network budapesti irodája
A Dentsu Aegis Network budapesti irodája
A B2B reklámpiac rendkívül gyorsan nő mostanság, így érthető, hogy a Magyarországon is jelenlévő Dentsu Aegis Network felvásárolja a B2B marketinggel, reklámmal foglalkozó Gyro vállalatot.

A Dentsu az egyik legnagyobb, B2B (azaz business-to-business, vagyis vállalati) reklámmal, marketinggel foglalkozó független cég, a Gyro felvásárlására szóló megállapodást írt alá. Az 1999-ben megalakított Gyro a tavalyi évben mintegy 73 millió dollár árbevételt ért el, és olyan nagy cégeknek is dolgozik mint például a Hewlett Packard (HP), a VISA és az AFLAC.

A Gyro 2008 óta a Pegasus Capital Advisors nevű befektetési vállalat többségi tulajdonában volt – derül ki a Wall Street Journalról.

Nagyon szépen nő a B2B marketingpiac

Bár a felvásárlás részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra, így nem tudni, hogy mennyit fizet a Gyro cégért a Dentsu, az mindenesetre tudható, hogy a felvásárlással a Dentsu célja, hogy kihasítson magának egy szeletet az egyre növekvő B2B marketing és reklámpiaci tortából.

A B2B piac fejlődését jól mutatja, hogy csak az idei évben várhatóan 5 százalék körül, 154 milliárdra nő az Egyesült Államokban az Outsell piackutatása szerint.

A B2B reklámpiac sajátossága, hogy egy társaság nem a nagyközönség, nem magánszemély fogyasztók számára, hanem más vállalatoknak vagy vállalkozóknak végez értékesítést, éppen ezért sajátos marketingeszközöket igényel.

Számtalan globális reklámpiaci hirdető, köztük rengeteg ügyelünk növeli a B2B marketingre fordított büdzséjét

– idézi az amerikai hírportál Rob Horlert, a Dentsu Aegis Network amerikai vezérigazgatóját.

A Dentsu folyamatosan terjeszkedik

A Magyarországon az Isobar Budapest (a valamikori Kirowski ügynökség) és a Carat ügynökségek tulajdonosaként is ismert Dentsu Aegis Network Hungary anyavállalata, az eredetileg Japánban létrehozott Dentsu egyébként hosszabb ideje rendkívül erőteljes terjeszkedésben van a nemzetközi hálózatának bővítése érdekében. Csak 2015-ben 36 felvásárlást hajtottak végre, ami rekordnak számít. A Dentsu legnagyobb tranzakciója egyébként 2013-ban volt, amikor 5 millió dollárért bekebelezte a brit székhelyű Aegist.

A dinamikus terjeszkedésnek köszönhetően a Dentsu 2015-ben már a bevételei 54,3 százalékát Japánon kívüli piacokról szerezte, pedig a 2012-es pénzügyi évben ez a mutató még csak 15 százalék volt.  A reklámügynökségi hálózat idén egyébként már olyan cégeket is felvásárolt mint a digitális analitikai megoldásokkal foglalkozó Cardinal Path, a Flock digitális ügynökség és az Alesport Group sportmarketinggel foglalkozó vállalat.

A Dentsu közlése szerint egyébként az ugyancsak általa felvásárolt Interprise B2B ügynökséget beolvasztja a Gyróba. Az összeolvadás után is megtarthatja egyébként vezetői státuszát Christoph Becker, a Gyro jelenlegi ügyvezetője, míg Stuart Giddings, az Interprise globális elnöke a Gyro nemzetközi hálózatának elnöke lesz. Az Interprise nevet nem is fogják már használni, kivéve Szingapúrt és Hong Kongot.

A Gyro vezetője, a már említett Christoph Becker egyébként arról beszélt, hogy a felvásárlásnak köszönhetően Latin-Amerikában és Ázsiában is terjeszkedni tudnak majd. Emellett a Gyro ügyfelei a jövőben igénybe vehetik majd Dentsu reklámtervező és vásárló szolgáltatásait, amit mostanáig külső partnerektől vett igénybe a Gyro.

(Kiemelt kép: a Dentsu Aegis Network budapesti irodája)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik