Az élelmiszerkereskedelem tévéreklámjai érték el a legtöbb 18-49 éves nézőt a termékosztályok közül idén júniusban. Utánuk egyéb gyógytermékek, személygépkocsi majd hitel-kölcsön és mobiltelefon előfizetés/csomag következnek a rangsorban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Közönségmérés Kft. az általa szpot szinten vizsgált csatornák adatai alapján.
A teljes népesség júniusban naponta átlag 259 percig nézett tévéműsort valós időben, ami 1 perccel több mint egy évvel korábban. Ezt az átlagot legjobban a 60 éves és idősebb korosztály haladja meg. Legalacsonyabb pedig a 18-29 évesek idén júniusi átlaga.
Az élelmiszerkereskedelem tévéreklámjainak elérési mutatója 7 709 júniusban, ami 9 százalékkal több mint a tavalyi hatodik hónapban. Szintén nagyobb elérési mutatókat regisztrált a Nielsen múlt év júniushoz képest például egyéb gyógyterméknél (+27%), személygépkocsinál (+90%), sörnél (+4%), hipermarketnél (+47%) és műszaki áruháznál (+45%).
A reklámok által elért nézők arányát a nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezés, a Gross Rating Point (GRP) fejezi ki; konkrétan azt, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet egy reklám, a GRP túllépheti a 100 százalékot. Kiszámításánál ugyanis összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönség arányát. Figyelemre méltó, hogy a foci-Eb miatt bekerült a top húsz termékosztályba júniusban a sportrendezvény és a műsortovábbítás is; előbbi 1 755-ös, utóbbi pedig 3 278-as GRP-vel.
A szektorok közt listavezető élelmiszereken belül az elért nézők száma alapján kialakult top húsz termékosztály között szerepelnek a nyári szezon jellegzetes termékei közül sör, szénsavas üdítőital, ásványvíz, vitamin és vitaminital továbbá jégkrém/fagylalt.
Televíziós reklámok GRP-je, azaz bruttó elérési értéke néhány termékosztály esetében, 18-49 évesek körében, valós idejű tévénézésnél.
Termékosztály |
2015. június |
2016. június |
Élelmiszerkereskedelem |
7 096 |
7 709 |
Személygépkocsi |
3 530 |
6 714 |
Hitel-kölcsön |
11 244 |
6 480 |
Mobiltelefon előfizetés/csomag |
7 875 |
5 926 |
Sör |
5 484 |
5 701 |
Hipermarket |
3 493 |
5 135 |
Szénsavas üdítőital |
3 178 |
3 358 |
Műszaki áruház |
2 053 |
2 968 |
Forrás: Nielsen Közönségmérés Kft.