Média

Megugrott a tévéreklámok száma

tévé vezérlő
tévé vezérlő

Az élelmiszerkereskedelem tévéreklámjai érték el a legtöbb 18-49 éves nézőt a termékosztályok közül idén júniusban. Utánuk egyéb gyógytermékek, személygépkocsi majd hitel-kölcsön és mobiltelefon előfizetés/csomag következnek a rangsorban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Közönségmérés Kft. az általa szpot szinten vizsgált csatornák adatai alapján.

A műszeres nézettségmérést végző cég azt is közölte, hogy jelentősen nőtt a vállalatok és szervezetek hirdető tevékenysége. Ugyanis június hónapban összesen 641.540 darab reklámfilmet sugároztak a vizsgált csatornákon. Ebből a szempontból a növekedés mértéke 18 százalék az előző év azonos időszakához képest. Egy tévénéző idén egyébként júniusban naponta átlagosan 65 reklámfilmmel találkozott, ami öttel több mint egy évvel korábban.

A teljes népesség júniusban naponta átlag 259 percig nézett tévéműsort valós időben, ami 1 perccel több mint egy évvel korábban. Ezt az átlagot legjobban a 60 éves és idősebb korosztály haladja meg. Legalacsonyabb pedig a 18-29 évesek idén júniusi átlaga.

Listaáron a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve 96,8 milliárd forintot költöttek tévéreklámra a cégek idén júniusban. Ez 20 százalékkal több mint a tavaly júniusi reklámköltés összege. A valós költés azonban ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.

Az élelmiszerkereskedelem tévéreklámjainak elérési mutatója 7 709 júniusban, ami 9 százalékkal több mint a tavalyi hatodik hónapban. Szintén nagyobb elérési mutatókat regisztrált a Nielsen múlt év júniushoz képest például egyéb gyógyterméknél (+27%), személygépkocsinál (+90%), sörnél (+4%), hipermarketnél (+47%) és műszaki áruháznál (+45%).

A reklámok által elért nézők arányát a nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezés, a Gross Rating Point (GRP) fejezi ki; konkrétan azt, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet egy reklám, a GRP túllépheti a 100 százalékot. Kiszámításánál ugyanis összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönség arányát. Figyelemre méltó, hogy a foci-Eb miatt bekerült a top húsz termékosztályba júniusban a sportrendezvény és a műsortovábbítás is; előbbi 1 755-ös, utóbbi pedig 3 278-as GRP-vel.

A szektorok közt listavezető élelmiszereken belül az elért nézők száma alapján kialakult top húsz termékosztály között szerepelnek a nyári szezon jellegzetes termékei közül sör, szénsavas üdítőital, ásványvíz, vitamin és vitaminital továbbá jégkrém/fagylalt.

Televíziós reklámok GRP-je, azaz bruttó elérési értéke néhány termékosztály esetében, 18-49 évesek körében, valós idejű tévénézésnél.

Termékosztály

2015. június

2016. június

Élelmiszerkereskedelem

7 096

7 709

Személygépkocsi

3 530

6 714

Hitel-kölcsön

11 244

6 480

Mobiltelefon előfizetés/csomag

7 875

5 926

Sör

5 484

5 701

Hipermarket

3 493

5 135

Szénsavas üdítőital

3 178

3 358

Műszaki áruház

2 053

2 968

Forrás: Nielsen Közönségmérés Kft.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik