A The New European című újság létrejöttének egyik különlegessége, hogy mindössze mindössze kilenc nappal az ötlet kipattanása után került az olvasókhoz az új sajtótermék, ami még a brit médiapiacon is kuriózumnak, médiatörténeti különlegességnek számít: ilyen gyorsan még sohasem került a piacra új hetilap.
A lapot az Archant cég dobta piacra most pénteken, és egyértelműen a Bremain (vagyis a maradáspártiak) táborát célozza, akik megrémültek a szavazás végeredményétől és első következményeitől. A lap egyfajta krónikása kíván lenni az idei nyár rendkívüli történéseinek.
A lapot országszerte terjesztik majd, de főleg Londonra, Liverpoolra, Manchesterre, és Dél-Angliára fókuszálnak, ahol a többi területhez képest jóval nagyobb arányban voltak az EU-pártiak.
Az újság egyébként nem csak magáról a kilépésről, a Brexit ügyről szól, de arról is ír, hogy miért szeretik Európát. A lapban egyébként erőteljesen humorizálnak is, mivel a humor segíthet átlendülni a kialakult helyzeten.
A sajtóterméket számonként 2 fontért lehet megvásárolni, plusz kiszállítás esetén további fél font postaköltség. A The New European egyébként digitális módon is elérhető – derül ki az Archant közleményéből.
A hetilap az első 4 számot követően minden héten egyfajta referendumot tart az olvasói körében: mindig az előző heti értékesítési adatok alapján dől el, hogy van-e igény a folytatásra.
A brit médiapiacnak egyébként egyelőre (rövid távon) nagyon bejött a Brexit-döntés, a lapeladások és az internetes látogatásszámok az egekbe ugrottak az EU-ból történő kilépés hatására. A reklámipar képviselői viszont egyáltalán nem örülnek a fejleménynek.
A június végi népszavazáson az EU-ban maradás mellett a szavazók 48,11 százaléka, a távozás mellett 51,89 százalék voksolt.