Média

Megvette a Repucomot a Nielsen

Globális szereplő lett a Nielsen a sportmarketing területén, miután sikeresen lezárult a területen eddig piacvezető, különleges médiamérési technológiákkal rendelkező Repucom vállalat felvásárlása.

A Nielsen piacelemző cég ezentúl globálisan is ki tudja terjeszteni sporttal kapcsolatos ajánlatait, köszönhetően annak, hogy megvette a sportipar mérésében, értékelésében és fejlesztésében piacvezetőnek számító, jelenleg több mint 1700 jogtulajdonos, márka, ügynökség és műsorszolgáltató cég megbízásait teljesítő Repucomot.

A Nielsen egy meglehetősen dinamikusan növekvő területen terjeszti ki csápjait globálisan, hiszen a sportszponzorációk összege a világban szinte mindenütt megduplázódott 2010 óta, és 35 milliárd dollárról 60 milliárdra emelkedett.

A Repucom megvétele magában foglal minden tevékenységet, adatot, a fejlett analitikai adatfeldolgozás és eszközei mellett a folyamatban lévő ügyfélszolgálati munkákat is – áll az akvizíció kapcsán kiadott közleményükben. A felek egyébként a most lezárult akvizíció minden részletét nem hozták nyilvánosságra, így azt nem tudni, mennyit fizetett a Nielsen a cégért.

„A sport olyan lelkesítő erő, amely egyesít fogyasztókat, márkákat valamint hirdetőket, és a sportmarketing évről évre folyamatosan erősödik. A Repucom megvásárlása óriási impulzust adott a Nielsennek. Az adatok és mérési képességek új kombinációja erősíti ügyfeleink piaci pozícióit, növeli a kampányok hatékonyságát, és a márkákat összekapcsolja a szenvedélyes sportrajongókkal” – idézi a társaság közleménye Howard Appelbaumot, a Nielsen szórakoztatóipari elnökét.

Különleges médiamérési technológiájuk van

A Repucomot 2004-ben alapították, és jelenleg 1400 főt foglalkoztat a sportsbusinessdaily.com szerint. A cég által kidolgozott néhány új módszer a sport mérésének leghatékonyabb eszközei közé tartozik: díjnyertes, logókat felismerő médiamérési technológiájuk például képes mérni évenként több mint 5,3 millió órányi tartalmat és 1,1 millió interjút.

A felvásárlást követően a Nielsen ügyfelei használhatják majd a Repucom az „IQ Media Value” módszerét is, mely szabadalmaztatott módszerrel méri egy márka sugárzási idejének minőségét, figyelembe véve a látott konkurens márkák sugárzásának méretét, időtartamát és számát.

A sport világpiacán mércének tekintik a Repucom cég márkák sugárzásával kapcsolatos adatait és mérési módszerét. Ha összekötik a szponzorálás adatait a Nielsen vásárlási szándékokra és forgalmakra vonatkozó számaival, akkor a vállalat ügyfeleinek egyedülálló szolgáltatásokat tud majd nyújtani, amelyekkel támogatja őket abban, hogy minél jobb üzleti döntéseket hozzanak.

„Ez az akvizíció rámutat a Repucom üzleti modelljének érvényes voltára, és fordulópontot jelent az egész sportmarketing gazdasági területén. A Nielsen jelentős összeget ruházott be a globális sport kínálatába, és akvizíciója jelzi a terjeszkedést Kína, Mexikó valamint Oroszország irányában is. A sportban működő vállalkozások magas igényekkel tekintenek az adatokra. Olyan döntések, amelyeket korábban főleg érzelmi alapon hoztak, most ismeretek és szilárd adatok birtokában születnek. Az akvizíció a Repucom munkatársai számára olyan szövetséget jelent, amelyben tovább építhetik ezt a világklasszis márkát, továbbá technológiai portfóliót; a Nielsen pedig felismerte, hogy a globális sportmarketing, mint a gazdaság egyik ága nagyszerű pozícióba került abból a szempontból, hogy a mérések és a teljesítmény értékelésének kombinációjával javítjuk eszköztárunkat” – mondta Paul Smith, a Repucom alapítója.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik