A digitális kommunikáció térhódítása – főleg az adatvédelem területén – számos kihívás elé állítja a reklámozókat. A digitális platformokon szervezett promóciókkal kapcsolatos tudnivalókról szervezett workshopot az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT).
A digitális adatvédelem az elmúlt időszak egyik legtöbbet emlegetett kérdése. Megjelent egy új adatvédelmi rendelet, speciális szabályokat alkalmaz a Facebook. Mindez a reklámszakma számára egyre több előírást jelent. Mik ezek az előírások? Hány helyen, és mire kell jóváhagyást kérni a fogyasztótól? Mennyi a gyerek korhatára, vagyis hány éves a gyerek az adatvédelem szempontjából? Komment? Lájk? Mit vár el a Facebook? És mit az Instagram? Fotók feltöltésére bátorító promóciónál mire kell figyelni?
Az ÖRT által szervezett workshop keretében avatott szakértők segítettek eligazodni a digitális adatvédelem útvesztőiben. Szabó Endre Győző, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) elnökhelyettese és Domokos Márton, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) adatvédelmi tagozatának vezetője, a CMS Cameron McKenna LLP szenior tanácsadója az adatvédelmi jogszabályról és a hatóság tapasztalatairól, Rényi Balázs, az Isobar social média vezetője pedig a Facebook és Instagram szabályairól tartott prezentációt.
“Örömmel veszünk részt az ilyen jellegű workshopokon, mert a hatóság számára fontos, hogy az adatvédelmi szabályokat ismerjék a reklámszakma képviselői” – hangsúlyozta Szabó Endre Győző, a NAIH elnökhelyettese.
“A programon több mint hatvanan vettek részt, amely azt mutatja, hogy jó úton jár az ÖRT, amikor a megelőzésre, az információátadásra nagy gondot fordít. Az pedig külön megtiszteltetés számunkra, hogy a neves szakemberek igent mondtak a felkérésünkre, és fantasztikus előadásukkal nagy sikert arattak” – fogalmazott Megyer Örs, az ÖRT elnöke.
“Ráadásul ezzel még nem fejeződött be a munkánk, mert a tagok még a workshop után is feltehettek kérdéseket, amelyekre a válaszokat a hatósággal egyeztetni fogjuk” – tette hozzá Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.