Média

Az MTVA jobban teljesít

A foci-Eb-nek köszönhetően továbbra is egekben a máskor szinte alig választott közmédia nézettsége.

Azt az első adatok alapján már korábban megírtuk: amióta a labdarúgás lázában ég az ország, teljesen átrajzolódtak a piaci erőviszonyok a hazai televíziók között. Az év átlagos napjain alig nézett, és egy korábbi bírósági döntés értelmében még a nézettségi adatok manipulált kommunikációját sem megvető állami televízió ezúttal hirtelen valóban remekelni kezdett, mellettük – képletesen szólva – szinte labdába se tud rúgni a többi tévé, pláne az “F” csoport mérkőzéseinek idején. Múlt heti cikkünkben azt is megírtuk: az Ausztria elleni, 2:0-val végződő meccs estéjén az M4 Sport piacvezető lett, ekkor nem csak Andy Vajna TV2-jét, de az RTL-t is maguk mögé tudták utasítani.

Izland rátett még egy lapáttal

Most pedig megérkezett a szombat esti, a magyar válogatott Izland elleni 1:1-re végződő meccsének napjára vonatkozó nézettségi adat is. Az állami sportcsatornának köszönhetően akár ismét pezsgőt bonthattak volna a Kunigunda útján, hiszen újabb rekordot döntött meg a közmédia sporttelevíziója, az M4 Sport a televíziós nézettségi mérésekben. A szombati Izland-Magyarország mérkőzésen 56,6% közönségarányt ért el az M4 Sport, a 18-49-es éves férfi tévénézők pedig 73,7%-os arányban választották a csoport tagjai az M4 Sportot.

Az alábbi ábrán az is látszik, hogy így az egész napos nézettségi adatokat tekintve is övék lett az elsőbbség, és ezúttal nem csak a teljes (4 évesnél idősebbeket magába foglaló) népességben, de a kereskedelmileg fontos 18-49-es korosztály körében is.

A foci-Eb hatása a televíziós piacra
A foci-Eb hatása a televíziós piacra. Forrás: MTVA/Nielsen Közönségmérés

A közmédia persze nem feledkezett meg a siker kommunikációjáról, közleményében azt hangsúlyozza, hogy milyen büszke arra, hogy az érdeklődés az állami tévéközvetítés iránt folyamatosan növekszik, ugyanis míg az Ausztria-Magyarország mérkőzésnek 1.733.987 fős nézettsége volt, az Izland-Magyarországnak már 1.976.045 fős volt a nézőtábora. Elért közönségben az előbbi 2.820.651 főt jelentett, míg az utóbbi 2.937.152 főt, és ezekben az adatokban nincsenek benne a hazai nyilvános kivetítések, ahol az MTVA becslése szerint több tízezernyien látták az adást.

Azt is hangsúlyozzák, hogy a közmédia online portfóliójának napi elérése is nagyot nőtt, honlapjaik összelérése 200 ezerről 300 ezerre nőtt pár nap alatt, az Izland-Magyarország mérkőzést pedig 66 ezer ember nézte online.

Kiemelték még azt is, hogy az M4 Sporton adott más mérkőzések, és a mérkőzéseket megelőző fölvezető-, majd értékelő műsorok is kiemelkedő nézettséggel mennek. Hozzátették, hogy az “F” csoport (amelyhez Magyarország is tartozik) minden eddig lejátszott mérkőzése egymillió feletti nézettséget ért el.

Ezek után aligha meglepő, hogy az MTVA már a következő időszak sporteseményeire készülve a hétvégén megállapodást kötött a következő évek olimpiai közvetítési jogainak megszerezéséről az Eurosport tulajdonosával. Ennek lényege, hogy az Eurosporton és a közmédia csatornáin is tudjuk majd nézni az ötkarikás játékokat.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik