Óhidi Zsuzsannát, a Marquard Média ügyvezetőjét választotta új vezetőjének az IAB Hungary internetes reklámszervezet Médiaszekciója a május végi tisztújító ülésen. A szakembert négy jelölt közül választották a tagok a tisztségre, amelyről Rónai Balázs, a Mediaworks vezérigazgatója öt év után köszönt le szakmai elfoglaltságaira hivatkozva.
A következő időszakra Óhidi a szekció aktívabb digitális médiapiaci platformmá fejlesztését tűzte ki céljául, ahol lehetőség szerint minden – az adatszolgáltatást is vállaló – hazai digitális kiadó aktívan képviselteti magát.
Megtisztelő, hogy rám esett a Médiaszekció választása. A bizalmat friss gondolatokkal és látásmóddal, a vezetői munkára fordított kellő mennyiségű idővel igyekszem megszolgálni. Az IAB a hazai reklámipar egyik legfelkészültebb és legprofibb szakmai szervezete volt eddig is, s látva, tapasztalva a digitális világ változásának, fejlődésének tempóját biztos vagyok benne, hogy hatékony működése a jövőben egyre fontosabb lesz. A szakmai érdekképviselet mellett az IAB iránymutató, edukáló, és szükség esetén egységesítő tevékenysége sokat tehet hozzá ahhoz, hogy a digitális iparban rejlő lehetőségeket a lehető legjobban használhassuk ki – és ahol ez szakmailag indokolt, a médiaszereplők egyeztessenek, vitázzanak, közösen keressenek megoldásokat.
A Médiaszekció a 2009. évi megalakulása óta működteti a Negyedéves Online Reklámpiaci Indexet (NORI), amely részletes összpiaci információkat biztosít az abban résztvevő cégek számára a hazai digitális reklámköltések negyedéves alakulásáról. A hazai digitális médiapiacot lefedő szekció emellett további szakmai kérdésekkel is foglalkozik. Például: jogi és technológiai környezet alakulása, e kihívásoknak való megfelelés lehetőségei.
Óhidi Zsuzsanna 2014 óta ügyvezetője az egyebek között a JOY, Éva, illetve a Men’s Health magazinokat, valamint a magyar Playboyt is jegyző Marquard Media Magyarország Kft.-nek, ahová még 2003-ban lépett be, előbb hirdetési igazgatói, később lapigazgatói szerepet vállalt, majd 2011 óta kereskedelmi igazgató volt. Óhidi a Marquard előtt a Sanománál (a Centrál Médiacsoport elődjénél) és a JMG magazine kiadónál dolgozott key account managerként.
A szakember diplomáit a szombathelyi tanárképző főiskolán illetve a Budapesti Műszaki Egyetem Menedzseriskoláján szerezte.
Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, amely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította – köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek -, de mostanra 79 tagjuk van. A szervezet célja az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, valamint egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.