Média

Óriási üzlet: Bekebelezi a Microsoft a LinkedInt

LinkedIn
LinkedIn
A redmondi szoftveróriás brutálisan nagy összegért, 26,2 milliárd dollárért felvásárolja a LinkedIn közösségi médiás céget.

A Microsoft hétfői bejelentése szerint részvényenként 196 dollárért, összesen 26,2 milliárd dollár készpénzért bekebelezi a népszerű, de a Facebookhoz képest persze jóval kisebb elérést produkáló LinkedIn közösségi média oldalt működtető céget. A vonatkozó megállapodást a két cég illetékesei már alá is írták.

Marad önálló

A Microsoft részvényesei egyelőre nem örülnek

A Microsoft meglehetősen drágán, körülbelül 50 százalékos “felárral” jut hozzá a közösségi oldalt működtető céghez, ezt pedig egyelőre sokallják a redmondi szoftveróriás részvényesei, annál is inkább, mert a Microsoft a közelmúltban egyszer már elég csúnyán befürdött egy felvásárlás sztorival (egészen konkrétan a Nokia-ügyleten). A Microsoft részvények ezért most lefelé indultak el. A LinkedIn részvények ára viszont emelkedni kezdett a hír hatására.

A LinkedIn oldal változatlan név alatt, az ígéret szerint önálló vállalatként működik majd ezután is, a vezérigazgató személye sem változik, tehát továbbra is Jeff Weiner marad a CEO, aki Satya Nadellának, a Microsoft vezérigazgatójának tartozik majd beszámolási kötelezettséggel.

A LinkedInre a Microsoft azért vetett szemet, mert az a világ legnagyobb és legértékesebb professzionális célú közösségi hálózata, amely szépen növekszik,  és például a mobilos applikációja a megújítása óta nagyon szépen teljesít, de a LinkedIn hírfolyamának megújítása is jól teljesít. A Microsoft hozzátette, hogy a LinkedIn korábban megvásárolt egy online tanulást elősegítő platformot, a Lynda.com-ot is, de folyamatosak az innovációk más téren is, ennek köszönhetően a LinkedIn nagyon szép növekedést ért el. A LinkedInnek jelenleg globálisan 433 millió tagja van, ami 19 százalékos növekedés az előző évhez képest.  9 százalékot növekedéssel, 105 millióra ugrott azon látogatók száma is, akik legalább havi gyakorisággal megnyitják a közösségi oldalt.

Együtt erősebb lesz a két cég

Satya Nadella Microsoft-vezér az ilyenkor szokásos méltatáson túl (a LinkedIn fantasztikusan növekszik stb.) arról beszélt, hogy a LinkedIn jól kiegészíti majd a Microsoft üzleti termékeit, például a Microsoft Office 365 felhő alapú irodai megoldást és a Microsoft Dynamics szolgáltatást, ami számtalan új lehetőséget jelent. A LinkedIn vezére, Jeff Weiner pedig azt hangoztatta, hogy az elmúlt 13 évben a LinkedInt úgy tervezték, hogy összekösse a szakembereket, hogy azok még inkább produktívak és sikeresek legyenek, ezért izgatottan várja, hogy mi lesz a történet folytatása, amelynek ő továbbra is részese lehet.

Még meghiúsulhat

Az ügyletet a Microsoft weboldalán lévő angol nyelvű tájékoztatás szerint várhatóan az idei év végén fogják tudni lezárni, ugyanis bár a tranzakciót a Microsoft és a LinkedIn igazgatósága is jóváhagyta, de a LinkedIn részvényeseknek még áldását kell adniuk az ügyletre, emellett versenyhatósági engedélyre is szükség lesz a felvásárláshoz.

Tőzsdepánik, jelszóbalhé

A felvásárlás bejelentésére egyébként néhány hónappal azután kerül sor, hogy a LinkedIn részvényesei februárban óriási pánikba estek a cég üzleti eredményeit látva. A pánik eredménye: a tavaly novemberi csúcsoktól az árfolyam 50 százalékot esett. Pár nappal ezelőtt pedig az okozott izgalmat, hogy a LinkedIn felhasználói kénytelenek voltak jelszót változtatni, mivel százmilliós nagyságrendben kikerültek a passwordök.

A LinkedIn idén először jelentkezett tévéreklámmal.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik