Média

Bevásárolt az Axel Springer

emarketer
emarketer
Bejelentették, hogy a nagy médiakonszern 243 millió dollárért megvette az 1996 óta működő, a nemzetközi sajtóban rendszeresen hivatkozott eMarketert.

Az Axel Springer SE pénteki bejelentése értelmében a magas minőségű elemzéseket és digitális piaccal kapcsolatos adatokat összegyűjtő, New York-i székhelyű eMarketer Inc. részvényeinek 93 százalékát vásárolja meg, méghozzá azért, mert az Axel Springer egyre erőteljesebben nyit az angol nyelvű digitális piac felé, különösen az Egyesült Államokban, valamint kiszélesíti innovatív fizetős szolgáltatásainak körét. A felvásárlás emellett megerősíti az Axel Springer szerepét az üzleti vonatkozású hír- és tartalompiacon.

A világszerte ismert eMarketernek számtalan üzleti kutatása, hiteles üzleti információja van a digitális marketing és értékesítés területéről, illetve a különböző trendek alakulásáról, a cég rengeteg hasznos riporttal, adatbázissal, statisztikával, infografikával és előrejelzéssel rendelkezik a legkülönfélébb iparágakkal összefüggésben, a nemzetközi média éves szinten több mint 65 ezer alkalommal hivatkozik az eMarketer adataira. A cégnek több mint 1000 céges előfizetője van, akik között több is szerepel a világ legnagyobb vállalkozásait összegyűjtő Fortune 500 listán.

Az eMarketer bevételeinek 81 százaléka származik előfizetési díjakból, míg a maradék bevételre a weboldalával tesz szert, ahol számtalan információt tesznek közzé publikus formában. A cég online hírleveleit több százezer marketingszakember olvassa.

Az eMarketer teljes értékét körülbelül 250 millió amerikai dollárra árazták be, az Axel Springer 242 millió dollárt fizet a cég részvényeinek 93 százalékáért. A maradék 7 százalék az eMarketer társalapítóinál, Terry Chabrowe vezérigazgatónál és Geoff Ramsey innovációs igazgatónál marad. Ők egyébként a cégnél maradnak és megtartják eddigi vezetői pozícióikat.

Az 1996-ban létrejött eMarketer Inc. 2015-ben 45,5 millió amerikai dollár árbevételre tett szert, a cég kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti üzemi eredménye (EBITDA) 13,5 millió dollár volt. A társaság 2016-ra 53 millió dollár árbevételre és 18,5 millió dollár EBITDA-ra számít. Az eMarketer jelenleg több mint 180 főt foglalkoztat, New York-i főhadiszállásán kívül pedig Londonban is rendelkezik irodával az európai piacok zavartalan kiszolgálása érdekében.

A felvásárlást egyébként még a versenyhatóságoknak is jóvá kell hagyniuk.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik