A GfK POS Tracking adatai szerint a legutóbbi Eb alkalmával, 2012-ben kicsit későn indult be a piac: akkor márciushoz képest április stagnált, majd májusban egy csapásra 49 százalékkal nőttek az eladások darabszám alapján. Ezzel szemben 2016-ban már az április hónap is szépen teljesített a márciusi eladásokat 12 százalékkal meghaladva, majd májusban – ezt túlszárnyalva – további 15 százalékot tudott növekedni a mennyiségi értékesítés. Így az eladott darabszámok havi eloszlása egyenletesebben alakult.
Ezt a piackutató cég többek között annak tulajdonítja, hogy Magyarország részvétele a közelgő labdarúgó-Európa-bajnokságon kifejezetten jótékony hatással volt a hazai lapostévé piacára.
A növekedéshez mind a tradicionális, mind az internetes kereskedők hozzájárultak, bár ez utóbbiak jelentősége 2012-höz képest dinamikusan erősödött.
Az idei év folytatását latolgatva célszerű a 2012. évi trendekből kiindulni: a legutóbbi Eb idején a júniusi hónap további növekedést hozott májushoz képest. A GfK arra számít, hogy várhatóan így lesz ez idén is és tovább folytatódik júniusban a piaci fejlődés, ami összességében hozzájárul ahhoz, hogy bővüljön, illetve megfiatalodjon a lakossági tévékészülék-állomány.