Média

Megmozgatta a foci-Eb a magyar lapostévés piacot

tévé foci
tévé foci
A GfK szerint a síkpaneles, vagy más néven síkképernyős tévék piacára jótékony hatással van, hogy a magyar csapat is részt vehet a foci-Eb-n Franciaországban.

A GfK POS Tracking adatai szerint a legutóbbi Eb alkalmával, 2012-ben kicsit későn indult be a piac: akkor márciushoz képest április stagnált, majd májusban egy csapásra 49 százalékkal nőttek az eladások darabszám alapján. Ezzel szemben 2016-ban már az április hónap is szépen teljesített a márciusi eladásokat 12 százalékkal meghaladva, majd májusban – ezt túlszárnyalva – további 15 százalékot tudott növekedni a mennyiségi értékesítés. Így az eladott darabszámok havi eloszlása egyenletesebben alakult.

 A foci EB-k hatása a síkképernyős piacra. Forrás: GfK POS Tracking
A foci-Eb-k és a VB hatása a síkképernyős piacra. Forrás: GfK POS Tracking

Ezt a piackutató cég többek között annak tulajdonítja, hogy Magyarország részvétele a közelgő labdarúgó-Európa-bajnokságon kifejezetten jótékony hatással volt a hazai lapostévé piacára.

A növekedéshez mind a tradicionális, mind az internetes kereskedők hozzájárultak, bár ez utóbbiak jelentősége 2012-höz képest dinamikusan erősödött.

Az idei év folytatását latolgatva célszerű a 2012. évi trendekből kiindulni: a legutóbbi Eb idején a júniusi hónap további növekedést hozott májushoz képest. A GfK arra számít, hogy várhatóan így lesz ez idén is és tovább folytatódik júniusban a piaci fejlődés, ami összességében hozzájárul ahhoz, hogy bővüljön, illetve megfiatalodjon a lakossági tévékészülék-állomány.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik