Média

Újdonság a magyar közterületi reklámpiacon

outdoor plakáthely hirdetés reklám
outdoor plakáthely hirdetés reklám
Új kampány-optimalizáló rendszert hoz be a magyar közterületi reklámpiacra az euroAWK hazai leányvállalata.

Egy szerdai bejelentés értelmében az európai kültéri reklámpiacokról már alkalmazott, a médiakampányok pontos és személyre szabott tervezését lehetővé tévő optimalizáló rendszert vezet be a hazai piacra a magyarországi közterületi reklámpiacon 1993 óta jelenlévő, német tulajdonban lévő euroAWK GmbH magyar leányvállalata, az euroAWK Outdoor Kft. A prágai székhelyű MGE Data fejlesztőcég által kifejlesztett program már évek óta segíti az euroAWK német, cseh és szlovák ügyfeleinek reklámkampány-optimalizációját, a nyáron pedig a magyar piacon is elérhetővé teszi azt.

A cég tájékoztatása szerint a cseh fejlesztésű, reklámkampányok ügyféligényekre optimalizált tervezését segítő IMS (Inventory Mapping System) nevű programot a magyarországi médiavásárlók már őszi médiakampányaik tervezéséhez is igénybe vehetik. Az IMS jelentősége abban áll, hogy a korábbi rendszerekhez képest jelentősen nagyobb számú és komplexebb adatokat tárol mind a reklámfelületekről, mind az eszközök környezetéről, illetve a POI-król (Point of Interest), amelyeknek köszönhetően a reklámkampányok az ügyfél igényeire szabva, nemcsak területenként, de egyedi felületenként is optimalizálhatók. Az adatbázis olyan részletekre is kitér mint a felület magassága, illetve az úttesthez mért szöge és távolsága, a takarások helye és mértéke vagy a forgalom iránya, nézőpontja és intenzitása, emellett a rendszer lehetővé teszi a legfőbb, sőt akár az ügyfél által előállított és a rendszerbe betöltött POI-k (pl. üzletek, áruházak, szolgáltatók, pénzintézetek, közintézetek, saját üzletek) szerinti kampány-optimalizálást is.

A program már több országban bizonyított, a médiavásárló cégek számos plakátcégen keresztül már több százezer köztéri reklámfelületet az IMS-en keresztül választhatnak ki és illeszthetik be saját igényeik szerint összetett köztéri reklámkampányaikba. A rendszer csak Németországban közel félmillió óriásplakát, citylight és egyéb hirdetési felületek adatait tárolja és rendszerezi, és az euroAWK további két piacán, Csehországban és Szlovákiában is tízezres nagyságrendről beszélhetünk. A magyar leányvállalat közel 3000 budapesti és vidéki felületének adatait folyamatosan töltjük fel a programba, hamarosan így már az országos kampányok tervezése is lehetővé válik”

– közölte Boda János, az euroAWK Outdoor Kft. értékesítési vezetője.

A vezető hozzátette:

A programot az egyes piacokon több szereplő is alkalmazza, ezáltal a médiavásárló cégek a reklámfelületek egészen széles kínálatából választhatnak mind a helyszíneket, mind a felületek típusát tekintve. Mivel az euroAWK magyarországi ügyfelei igényeinek teljes körű kielégítése érdekében a hazai reklámpiac több szereplőjével is együttműködik, tervei közt szerepel, hogy egyedi együttműködések keretében az ő számukra is elérhetővé teszi a felületet.

Simicskamentes

A német hátterű euroAWK Magyarországon 1993 óta van jelen, a magyarországi köztéri (out of home) reklámpiacon közel 3 ezer óriásplakáttal és 250 citylighttal rendelkezik, ezenkívül egyedi hirdetési megoldásaik is vannak. Az euroAWK GmbH tavaly február óta egyébként két cégen keresztül is képviselteti magát a magyar közterületi reklámpiacon. Az egyikben, az euro-AWK Kft.-ben Simicska Lajos üzlettársának, Fonyó Károlynak is 15 százaléknyi tulajdonrésze van, de 2015 februárjában – egyébként épp akkortájt veszett össze Simicska Lajos Orbán Viktorral – az euroAWK gründolt egy másik céget is, amelyben Fonyó már nincsen benne. Ez utóbbi cég euroAWK Outdoor Kft. néven működik, és ennek az értékesítési vezetője a fent említett Boda János.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik