A tegnapi nap legnagyobb médiapiaci híre volt, hogy eladták a Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó Advenio Zrt.-t, a Class FM-t tulajdonosát. Bár a tegnapi sajtótájékoztató alapján több helyütt is az jelent meg, hogy a vevő a Sláger Rádió Zrt. és a Marquard Media, a Marquard Media ma pontosította az információkat.
Simicskáék kiszálltak
Ahogyan arról beszámoltunk, rendkívüli sajtótájékoztatón jelentették be hétfőn, hogy megvásárolta a Sláger Rádió Zrt. a Class FM-et működtető Advenio Zrt. 100 százalékos tulajdonrészét. A tranzakcióra vonatkozó szerződés aláírására még május 17-én került sor, és hétfőn reggel be is jelentették a Médiatanácsnak az ügyletet.
Tegnap még azt közölték, hogy az Advenio Zrt.-t megvásárló Sláger Rádió Zrt.-ben John Michael McNuttnek 85, a Marquard Media cégnek 15 százaléknyi tulajdonrésze van, de valószínűleg John Michael McNutt néhány százaléknyi részedést ad a saját részvényeiből az Emmis Communicationsnek is, mely az Egyesült Államokban mintegy 20 rádiót működtet, illetve a “régi” Sláger Rádiónak is tulajdonosa volt. (A mostani pontosítás lényege viszont az, hogy nem a Marquard Media cégnek, hanem Jürg Marquardnak van részesedése a MEM Magyar Electronic Media nevű cégen keresztül.)
Az új tulajdonos képviselője, John Michael McNutt, a Sláger Rádió Zrt. vezérigazgatója és többségi tulajdonosa azt mondta, nem tervez változtatást a Class FM menedzsmentjében és a csapatban, amelynek legjelentősebb része az egykori, 2009-ben elnémult Sláger Rádióból érkezett, de sokan vannak közöttük az ugyancsak akkoriban megszűnt Danubius Rádiótól is.
A Class FM-et működtető Advenio Zrt. új tulajdonosa szerint erős és összetartó, professzionális csapat dolgozik a cégnél, amelynek tagjaira ezután is számítanak. Turi Árpád, a Class FM vezérigazgatója – aki egyébként korábban a Danubius Rádiónál és a Sláger Rádiónál is dolgozott különböző vezetői pozíciókban – azt is mondta, továbbra is számítanak például Sebestyén Balázsékra a reggeli műsorban, a Morning Show-ban.
A 24.hu azt firtató kérdésére, hogy a Juventus Rádiót annak új tulajdonosa, a Radu Morar vezette Tematic Media Group nemrégiben Sláger FM-re keresztelte át, és ez a névegyezés nem okoz-e problémát a Sláger Rádió Zrt. szempontjából, a Class FM (Advenio Zrt.) új tulajdonosának képviselője azt mondta, hogy az egykori Juventus Rádió vételkörzete jóval kisebb mint a Class FM-é, egyébként pedig a szellemi tulajdonjogokkal kapcsolatban egyeztetésekre kell majd sort keríteni.
Az új tulajdonosnál érdeklődtünk arról is a tegnapi sajtótájékoztatón, hogy nem tartanak-e attól, hogy a most megvásárolt cég értéktelenné válik, ha a Class FM-nek novemberben lejár a hét éve létrejött frekvenciaszerződése és a rádió emiatt végül elnémul. A rádió új tulajdonosa azt mondta, hogy egyelőre korai lenne ilyesmiről beszélni, de nem ismeretlen számukra a frekvenciával kapcsolatos kérdés – annak tudatában vették meg a céget. Michael McNut reményét fejezte ki, hogy a Class FM további 5 évig használhatja majd a frekvenciáját és a koncessziós szerződésüket a Médiatanács végül meghosszabbítja majd.
Az új tulajdonos képviselője azt is mondta, hogy nem folytattak tárgyalásokat a miniszterelnökkel, a kormánypártokkal és az ellenzékkel sem a felvásárlásról. Ezt ugyanis a médiatörvény nem teszi szükségessé.
Arra az újságírói kérdésre, hogy Simicska Lajos és Nyerges Zsolt miért adta el a rádiót, ha az jól működik, Turi Árpád, a Class FM vezérigazgatója azt mondta, hogy nincsen tisztában Simicska és Nyerges motivációjával.
Michael McNut arra, hogy tervezik-e esetleg, hogy a megszerzett rádiót a későbbiekben egy másik tulajdonosnak adják tovább, azt felelte, hogy az amerikai Emmisnek fel fog ajánlani néhány százaléknyi tulajdonrészt a saját tulajdonának rovására, de egyebekben nagyon fontos számára a lojalitás, a hűség, vagyis nem gondolkodnak továbbadásban.
A Lánchíd Rádió és a Music FM maradt
A 24.hu arról is érdeklődött, hogy Simicska Lajos és Nyerges Zsolt esetleg a Lánchíd Rádióból és a Music FM-ből is kiszáll-e, illetve ezeket az adókat a mostani tranzakció érinti-e. Azt mondták erre, hogy ezek teljesen más típusú rádiók, és ezek nem képezik tárgyát a mostani bejelentésnek. A Class FM továbbra is alapvetően zenét sugároz majd, nem kerül sor profilváltásra – hangzott el többször is a luxusszállodában. A Class FM legnagyobb konkurensének a Petőfi Rádiót említették, de versenytársuknak tekintik a Music FM-et és Andy Vajna kormánybiztosmost induló Rádió 1 csatornáját is.
A mostani tranzakció legnagyobb pikantériája egyébként az, hogy a Class FM-et működtető Advenio céget épp az a Sláger Rádió Zrt. vásárolta fel, amely 2009-ben azért maradt országos frekvencia nélkül, mert Simicska-Nyerges érdekeltsége, valamint az időközben már megszűnt Neo FM-et működtető vállalkozások kerültek ki győztesen az akkori frekvenciaháborúból.