Média

Hosszú ideje gyengén muzsikál a Viacom

Visszaesett a Nickelodeon, a Music Televison, a VH1, a Paramount Channel és a Comedy Central tulajdonosának árbevétele és profitja. Nagyban sújtja őket a "cord cutting" jelenség, vagyis az, hogy egyre több fiatal lemondja a tévé-előfizetését és a tartalmakat inkább digitálisan fogyasztják.

A Wall Street-i elemzők által vártnál gyengébb negyedéves üzleti eredményeket tett közzé a Viacom Inc. médiavállalat nemrégiben. A társaság hirdetési bevételei 5 százalékot estek a március 31-én véget ért második negyedévben. (A társaságnál, ahogyan azt a jogszabályok lehetővé teszik, a pénzügyi év nem január 1-jén kezdődik, illetve nem december 31-én ér véget.)

Ez az esés 3 százalékkal kedvezőtlenebb a Wall Street által vártnál, ráadásul ez már a hetedik egymást követő negyedév, amikor rossz adat érkezett a médiavállalattól. A Viacom azt is közölte, hogy az affiliate típusú bevételeik is csökkentek, méghozzá 2 százalékkal.

A Viacom – ahogy több más piactársa is – többek között azzal a problémával szembesül, hogy a fiatalok egyre inkább online vagy okostelefonon fogyasztják a tartalmakat, márpedig például a Music Television esetében épp a fiatalok képezik a legfőbb célcsoportot.  A digitális tartalomfogyasztás miatt egyre több ember mondja le a tévé-előfizetését, nehéz helyzetbe hozva ezzel a tévétársaságokat. (Ezt a jelenséget emlegeti cord-cuttingként a szakma.)

A hirdetési bevételek csökkenését valamelyest mérsékelte a Paramount filmstúdiót is magába foglaló filmes részlegük eredménye, amely még túl is szárnyalta az elemzők által várt 593 millió dolláros bevételt: igaz, az előző év azonos időszakához képest 1 százalékos mérséklődésről van szó, de 655 millió dollárt értek el.

Eközben a Viacom média üzletága – ide tartozik például a VH1 ésa Comedy Central – 2,9 százalékos árbevétel-csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. Ezen terület bevétele ebben az időszakban 2,38 milliárd dollár volt – derült ki a businessinsider.com cikkéből.

A BusinessInsider azt is írta, hogy a Viacom részvények ára 2014 júliusa óta (akkor még rekord magasan volt azok értéke) – megfeleződött.

A Viacom teljes nettó profitja egyébként 303 millió dollár lett a negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 53 millió dolláros veszteséggel. Ám mégsem javulásról van szó, ugyanis egy évvel ezelőtt a vállalat teljesítményét egy 784 millió dolláros strukturális átalakítással kapcsolatos egyszeri kiadás sújtotta, ami nélkül 731 millió dolláros nyereségük lett volna.

A Viacom Inc. teljes negyedéves árbevétele egyébként 2,5 százalékos eséssel 3 milliárd dollár lett.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik