A Gemius már második alkalommal győzött az internetes reklámszakmai szervezet, az IAB Europe versenyén.
A győztes termék módszertana napi adatokat szolgáltat a honlapok nézettségéről (gemiusOvernight). A Gemius mellett három másik vállalatot jelöltek a díjra.
Előbbit egyébként a PC-s internetes nézettségi adatok két helyszínen, otthon és a munkahelyen mért adatai (Home&Work Multilocation Model) miatt is jelölték díjra.
A nyerteseket Lisszabonban, az Interact Congressen hirdették ki tegnap. A vállalat nevében a díjat Vesna Gordon, a Gemius sales- és marketingigazgatója, valamint Emil Pawłowski, a Gemius kutatási igazgatója vette át.
Az IAB Europe Research Awardsot idén már hatodik éve rendezték meg. A zsűri 8 kategóriában díjazta a jelölteket: Hatékony Márka Reklámozás, Fogyasztói Attitűdök és Viselkedés, Fogyasztói Eszközök, Digitális Hirdetési Formátumok, Reklám Megoldások, Piackutatási és Adat Innováció, Közönségmérés, Hatékony Kutatási Büdzsé.
A zsűri tagjai: Nick Niddleston (ZenithOptimedia), Paul Hardcastle (Yahoo!), Ariane Längsfeld (Millward Brown), Pawel Kolenda (IAB Poland) és Tuncay Yavuz (IAB Turkey, OMD Turkey).
A Gemius győzelme nem az első siker az IAB Europe Research Awardson. 2015-ben a vállalatot azért a módszertanáért díjazták, amelynek a segítségével a hirdetők számára elérhetővé vált a nézettség az összes eszközön (Behavioral Panel Synthesis, BPS).