Nagyon rákapcsolt a kereskedelem a reklámozásra, amióta egy év kényszerzárás után ismételten lehetővé vált, hogy kereskedelmi tevékenységet folytathassanak vasárnap. A Nielsen Közönségmérés a kereskedelmet reklámozó szpotoknál februárban 18-49 éveseknél még 16 760-as GRP-t regisztrált, a mutató márciusban és áprilisban viszont már 25 500 körül járt. Ennek több mint fele jutott hipermarketre és élelmiszer-kereskedelemre (7449 illetve 6 436). Áprilisban egyébként a bevásárlóközpontok is felkerültek a GRP szerinti top húszas listára.
Gyógyhatású készítmények, valamint élelmiszer, kereskedelem és szépségápoló szerek tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz idén áprilisban. További sorrend a Nielsen Közönségmérés GRP szerinti top tízes listáján: pénzintézetek, háztartási cikk, telekommunikáció, élvezeti cikkek, közlekedés valamint szabadidő.
A termékosztályok GRP alapján összeállított áprilisi rangsorában élelmiszerek közül a TOP10-be került a sör, azonkívül pedig a TOP20-ban szerepel a puding és tejalapú desszert kettőse mellett a kávé valamint a szénsavas üdítőital is..
A teljes népesség áprilisban napi átlag 265 percig nézett tévéműsort valós időben. Négy százalékkal rövidebb ideig, mint a tavalyi negyedik hónapban mért 276 perc – közölte a Nielsen Közönségmérés.