Az Axel Springer Digital Ventures és a németországi Karlsruhében működő Smarthouse Media alapítói a céget az adesso AG-nak adják el. A tranzakció során az adesso AG megközelítőleg 24 millió eurót fizet a 120 főt foglalkoztató Smarthouse Mediáért, amely 2015-ben körülbelül 16 millió euró árbevételt könyvelhetett el.
Jens Müffelmann, az Axel Springer Digital Ventures vezérigazgatója az adás-vétel kapcsán tett nyilatkozatában köszönetét fejezte ki az eladott cég alapítóinak, munkatársainak és menedzsmentjének az elmúlt 15 éves elkötelezettségükért és a kemény munkájukért. Hozzátette: a B2B (business-to-business) üzleti modellben dolgozó Smarthouse Media eladására azért került sor, mert az Axel Springer jövőben még inkább az erős újságírói márkáira, valamint a marketing és apróhirdetési üzleti modellre kíván fókuszálni.
A Smarthouse Media egyébként jelenleg több mint 300 portál számára nyújt szolgáltatásokat saját fejlesztésű online termékeire alapozva. A magas informatikai biztonsági és megfelelőségi követelményeknek is megfelelő megoldásaikat bankok és brókercégek is igénybe veszik, de emellett médiaportálok, befektetési alapkezelők és más pénzügyi szolgáltatók is támaszkodnak a német cég által nyújtott szolgáltatásokra. Jelenleg több mint 25 országban van jelen a Smarthouse Media.
(Kiemelt kép: az Axel Springer médiakonszern berlini főhadiszállása)