Az eseményhez hagyományosan a Fenntarthatósági Média Klub (FMK) több szerkesztőségi munkatársa – köztük a Central Médiacsoporttól 15 fő – is csatlakozott, hogy részvételükkel, különböző versenytávok teljesítésével felhívják a figyelmet az autizmussal élőkre: futásukkal közösen az Autistic Art – Mosoly Otthon Alapítványt támogatták. Mivel a Telekom idén 20. éve támogatja a Vivicittá Városvédő Futást, ennek apropóján az elmúlt két évtizedben lefutott Vivicittá-kilométerek számát, azaz kétmillió kilométert „forintosítja”, vagyis 2 millió forintot utal az autistákat segítő alapítványnak.
A Fenntarthatósági Média Klub tagjai: Central Médiacsoport, Telekom, TV2, RTL Klub, Origo, Metropol, Class FM, CEMP, Ringier Axel Springer
A Budapest Sportiroda (BSI) által szervezett eseményre egyébként az ország 1001 településéről érkeztek sportolók, de a hazai indulókon kívül 72 országból több mint 2 ezer külföldi versenyző is rajthoz állt. A legtöbben, 9480 futó a 21 kilométeres távot választották; jó részük német, brit vagy francia, de neveztek Kirgizisztánból, Burkina Fasóból és Dominikából is. A legidősebb induló idén nyáron a 83. életévét betöltő, 10 kilométer teljesítő Kenyér Imre volt. Érdekesség, hogy a verseny során 1000 kilogramm banán, 60 kilogramm szőlőcukor, 3600 liter iso ital és 50 ezer liter víz fogyott.
A kétnapos futófesztiválra a Telekom pihenőszigettel készült a helyszínen, ahol az érdeklődők kipróbálhatták a legújabb okoseszközöket, kérhettek eseménylogó-tetoválást, készségfejlesztő applikációkkal ismerkedhettek, a verseny fotófala előtt fotózkodhatnak – mindezt ingyenesen elérhető WiFi-környezetben.
A Telekom Vivicittá egyébként a hétvégén Kecskemétre és Pécsre is ellátogat (április 23-én, illetve 24-án): a futás szerelmesei 2,8 kilométert futhatnak a városok legszebb belvárosi részein.
(A 24.hu kiadója a Central Médiacsoport Zrt. leányvállalata, a Central Digitális Média Kft.)