Média

Fizet az Axel Springer

Az Axel Springer éves közgyűlésén a társaság vezérigazgatója további növekedést jelentett be
Az Axel Springer éves közgyűlésén a társaság vezérigazgatója további növekedést jelentett be
Pompásan zárta a 2015-ös üzleti évet a nagy médiakonszern, amely jelentős osztalékot is fizet a részvényeseinek a napokban megtartott közgyűlési döntés értelmében.

Szerdán tartotta éves közgyűlését az Axel Springer SE, amely részvényeként 1,8 euró osztalék kifizetéséről határozott a 2015-ös pénzügyi év alapján. A forgalomban lévő Axel Springer részvények számának növekedése miatt ez azt jelenti, hogy az előző évi 178,1 millió euró helyett idén már 194,2 millió eurót fizetnek ki ebből a célból.

A közgyűlés elfogadta a társaság üzleti jelentését is, ami alapján a cégcsoport bevételei 8,5 százalékos növekedéssel 3,2949 milliárd eurót tettek ki, szemben az előző évi 3,0379 milliárd euróval.  Ami a profitot (EBITDA) illeti, az 10,2 százalékos növekedéssel 559 millió euró lett 2015-ben, szemben a 2014-es 507,1 millió euróval.

Kedvezően alakult az eredmény (EBITDA) és a vállalat teljes bevételének hányadosa (EBITDA margin) is: 2015-ben 17 százalék lett, szemben az előző évi 16,7 százalékkal. Növekedett az egy részvényre eső eredmény is, méghozzá 10,3 százalékkal 2,22 euróra, a korábbi 2,01 euróról.

A közgyűlésen Mathias Döpfner, a társaság vezérigazgatója 2016-ra további árbevétel- és profitnövekedést vetített előre beszédében. Jelezte továbbá, hogy különböző beruházásokat is végrehajtanak majd a további növekedés érdekében.

A vállalat elfogadott éves üzleti jelentéséből egyébként az is kiderül, hogy a cég árbevételének közel felét produkáló, 1,582 milliárd eurót hozó fizetős kiadványok 2,2 százalékkal kevesebb árbevételt értek el, mint 2014-ben, de a hirdetési terület 753 millió euróra ugrott, ami 47,1 százalékos növekmény.

A társaság a Ringier Axel Springer (RAS) vegyesvállalattal a kelet-európai – a szlovák, a lengyel és a magyar bulvárpiacon – is jelen van. (Magyarországon a RAS adja ki például a Blikk című napilapot és a Kiskegyedet.)

Az üzleti jelentésből az is kiderül, hogy hazánkban 2015-ben 7,7 százalékkal ugrott meg az online és két százalékkal csökkent a nyomtatott hirdetések nettó értéke. Előbbi kapcsán 2016-ra 6,8 százalékos pluszra, utóbbinál másfél százalékos mínuszra számítanak.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik