Média

Ezek most a legkedveltebb munkáltatói márkák

tn-nhere (Array)
tn-nhere (Array)
Idén felértékelődik a munkáltatói márkaépítés jelentősége - hangoztatták a világ legnagyobb munkáltatói márkakutatásának magyar eredményeinek nyilvánosságra hozatala alkalmából. A Randstad Award, a világ legnagyobb munkáltatói márkakutatásának magyar eredményei szerint a legnagyobb foglalkoztatók között az Audi Hungária és a Mercedes továbbra is a két legvonzóbb munkáltató.

Harmadik alkalommal adták át Magyarországon a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Award díjat. Az előző két évhez hasonlóan ismét az autóipar adta a legvonzóbb vállalatokat, bár az élen változott a sorrend: idén az Audi Hungária bizonyult a legnépszerűbbnek. A magyar munkavállalók több mint 63 százaléka szeretne az Audi Hungáriánál dolgozni, míg a Mercedesnél 61 százalékuk helyezkedne el szívesen.

Bár a jól ismert vállalatokhoz szívesen mennének a magyarok, mégis a legtöbb munkáltató számára egyre nagyobb kihívást jelent a tehetséges kollégák toborzása, illetve megtartása.

„A Randstad Workmonitor 2015-ös év végi adataiból kiderül, hogy a munkavállalók 70 százaléka szerint a vállalatok komoly munkaerőhiánnyal fognak szembenézni 2016-ban, ráadásul ez a jelenség a versenyszféra minden területét érinti”

– emelte ki Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója a tegnapi díjátadó gálán.

Felértékelődik a munkáltatói márkaépítés

„Ez még inkább felértékeli a tudatos munkáltatói márkaépítést: az erős munkáltatói márkával rendelkező cégek ugyanis 46 százalékkal kevesebbet költenek toborzás-kiválasztásra, valamint esetükben 28 százalékkal alacsonyabb a fluktuáció, mint más vállalatoknál”

– tette hozzá Baja Sándor.

A nők az Audira, a férfiak a Mercedesre voksolnak

A világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján az Audi Hungária több szempont szerint is az élen végzett: a hosszú távú biztonság és a képzési lehetőségek tekintetében ítélték a legjobbnak a munkavállalók. A dolgozók ugyanakkor úgy gondolják, hogy a kecskeméti Mercedes autógyár biztosítja a legjobb karrierlehetőségeket, erős menedzsmenttel és stabil pénzügyi háttérrel bír.

A munkahelyválasztási szempontok eltérnek nemek szerint
A munkahelyválasztási szempontok eltérnek nemek szerint

„A férfiaknak kiemelkedően fontos a karrierépítés, valamint a biztos pénzügyi háttér, ennek köszönhetően körükben a Mercedes a legvonzóbb munkáltató, míg a nők esetében az Audi Hungária végzett az élen”

Baja Sándor, Randstad
Baja Sándor, Randstad Hungary ügyvezető

– jegyezte meg Baja Sándor. A nők számára a férfiakhoz képest fontosabb a munka és magánélet közötti egyensúly fenntartása, a kellemes környezet, valamint a rugalmas lehetőségek megléte.

A Randstad Award harmadik helyezését, a Legvonzóbb tisztán magyar tulajdonú cég elismerést kiérdemlő Szerencsejáték Zrt. szerezte meg. Saját szektorában kiemelkedő eredményéért különdíjat kapott továbbá az OTP, a MOL, a Richter Gedeon, a LEGO, a DM és a Nestlé, míg a tavalyi évhez hasonlóan ismét a TESCO nyerte el a Legismertebb munkáltató címet.

Összesítettben a szolgáltató szektor lekörözte az autóipart

Bár a munkáltatók között két autóipari cég végzett az élen, iparági szinten már a szolgáltató szektor megítélése a legjobb. A magyar munkavállalók közel fele szívesen dolgozna ezen a területen, megelőzve az autó-, illetve a gyógyszer- és vegyipart.

„A munkavállalók megítélése szerint a szolgáltató szektorban lehet a legjobb fizetést elérni, emellett a kellemes környezet és érdekes munka tekintetében is ennek a területnek a legjobb a megítélése hazánkban”

– emelte ki Baja Sándor. A férfiak és a nők körében egyaránt a szolgáltató szektor végzett az élen, a második helyre rangsorolt autóipar egyedül a fiatalabb, 18-24 éves korosztály körében bizonyult népszerűbbnek.

A TOP3 legvonzóbb szektorok munkahelyválasztáskor
A TOP3 legvonzóbb szektorok munkahelyválasztáskor
A munkavállalók motivációi
A munkavállalók motivációi

A Randstad Award felmérés arra is rámutatott, hogy még a legvonzóbb cégeknek is fejlődniük kell az employer branding területén, ugyanis a hazai vállalatok továbbra sem a munkavállalók számára legfontosabb jellemzőkben jeleskednek. A dolgozók szerint elsősorban erős vezetés, pénzügyi stabilitás és jó képzési lehetőségek jellemzik a vállalatokat, miközben ők jó fizetést és biztos állást keresnek.

„A munkaerőhiány erősödése nagy felelősséget helyez a cégek vállára: ahhoz, hogy itthon tartsák a tehetségeket, meg kell adniuk, amit a munkavállalók várnak, vagyis fokozatosan magasabb bérekre van szükség”

– emelte ki Baja Sándor.

A Randstad Award 2016 magyar díjazottjai

A Randstad Award nyertese, Magyarország legvonzóbb munkaadója: Audi Hungária

Legerősebb menedzsmenttel rendelkező, valamint a férfiak körében legvonzóbb vállalat: Mercedes-Benz

A legvonzóbb tisztán magyar tulajdonú vállalat: Szerencsejáték Zrt.

A legvonzóbb munkáltatók Magyarországon 2016-ban a Randstad Award toplistája szerint:
(Zárójelben a 2015-ös helyezések)
1. Audi Hungária (2.)
2. Mercedes-Benz (1.)
3. Szerencsejáték Zrt. (-)
4. LEGO (-)
5. IBM (3.)
6. Samsung Electronics (4.)
7. Bosch (5.)
8. IT Services (13.)
9. GE General Electric (7.)
10. Siemens (-)

Különdíjak:
Legvonzóbb munkaadó – Pénzintézet: OTP
Legvonzóbb munkaadó – Energetika és közműszolgáltatás: MOL
Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar: Richter Gedeon
Legvonzóbb munkaadó – Ipar és termelés: LEGO
Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem: DM
Legvonzóbb munkaadó – FMCG: Nestlé
Legismertebb munkaadó: TESCO

Így készül a munkáltatói márkakutatás

A világ legnagyobb független felmérése a munkáltatói márkákról a világgazdaság 75 százalékát lefedő 25 ország munkaerőpiacát vizsgálja. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemzik. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a belga ICMA csoport végzi, életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A 2016-os kutatásban globális szinten több mint 200 ezer, Magyarországon több mint 4 ezer potenciális munkavállaló vett részt. Az adatfelvétel hazánkban 2015. szeptember és december között, online megkérdezéssel zajlott.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik