Több mint 16 milliárd forint éves forgalmat ért el a Mediaworks Hungary Zrt. – közölte a 650 munkavállalót foglalkoztató, több mint hatvan médiamárkával, többek között nyolc regionális napilappal, a Nemzeti Sporttal, a Népszabadsággal, a Világgazdasággal, női és gasztromagazin portfólióval, digitális média termékekkel rendelkező médiavállalat.
„Az elmúlt évben átalakítottuk a cégcsoport irányítását, termékfejlesztéseket hajtottuk végre, költséggazdálkodási programot vezettünk be. Az árbevétel csaknem 5, és a nyereség a 10 százalékkal haladta meg 2015-ben a tervezettet, amely azt mutatja, hogy stabilan nyereségesen lehet üzemeltetni a vállalatcsoportot a nehéz lappiaci körülmények ellenére is”
– mondta el Rónai Balázs, a Mediaworks vezérigazgatója.
A vállalat közölte, hogy a sikerhez jelentősen hozzájárult, hogy a tulajdonában van Magyarország legnagyobb kapacitású, ideális földrajzi elhelyezkedésű (M0) és korszerű nyomdája. Itt állítják elő a saját kiadványok mellett a hazai országos napilapok túlnyomó többségét és számos kereskedelmi lapot is. Továbbá, jelentős értéket képvisel a regionális, saját kézben lévő terjesztési hálózat is.
„2015-ben az olvasói igényekhez alkalmazkodva számos termékünket megújítottuk. Úgy tűnik, hogy a változtatásokat a hirdetők is értékelik, hiszen a vállalatcsoport hirdetési bevételei a nyomtatott lappiac csaknem 7 százalékos zsugorodása ellenére a tervezettnél és az egy évvel korábbinál is jobban alakultnak.”
– tette hozzá Rónai.
Rónai arról is beszélt, hogy a kiadón belül kiemelkedő teljesítményt nyújtott a regionális üzletág, amely a tervezettnél 11, a 2014-es évnél pedig 5 százalékkal több árbevételt ért el. A kiadó politikai és gazdasági termékei innovációs pályára álltak és az elvárások mentén teljesítettek, míg a Mediaworks sport területének piacvezető szerepe továbbra is megkérdőjelezhetetlen mind a nyomtatott, mind a digitális és közösségi térben. A digitális üzletág jelentős átalakításokon ment keresztül az elmúlt év során annak érdekében, hogy szerepe a cégcsoport jövőbeni nyereségtermelő képességében tovább növekedjen. Részben ennek a következménye, hogy a digitális üzletág teljesítménye 9 százalékkal meghaladta az eredetileg kitűzött célokat.
2016-ban a vállalatcsoport menedzsmentje a termékfejlesztések mellett mind szervezeti, mind pedig akvizíciós lehetőségeket értékel – közölték.
A 24.hu egyébként kereste a Ringier és az Axel Springer fúziója során létrejött kiadót, de egyelőre sajnos nem kaptunk választ a nyereség pontos mértékével kapcsolatban. Amennyiben mégis közölnek velünk erre vonatkozó információt, természetesen frissítjük a cikket.