Az amerikai hátterű Netflix népszerű tartalmaknak, versenyképes árainak és hatásos marketingjének köszönhetően jelentősen növelte előfizetői számát. A Broadcasters Audience Research Board (BARB) adatai alapján
Az IHS piacelemző cég becslése szerint egyébként a növekedésnek még csak az elején jár a Netflix:
Jonathan Broughton, az IHS elemzője azt mondta a Guardiannek, hogy a Netflix sikerének egyik titka, hogy az 5,99 angol fontba kerülő előfizetés ára nagyon vonzó a britek számára, ráadásul a szélessávú internet nagy penetrációja is a Netflix malmára hajtja a vizet, ahogy természetesen az is, hogy a britek (a magyarokkal ellentétben – megj.: A szerző) nem szorulnak feliratozásra. A britek ráadásul gyakorlottak az online tévéfogyasztás terén, hiszen például a BBC iPlayer-nek is sok felhasználója van.
Ezerrel tolják majd a pénzt a tartalomgyártásba
Egy másik iparági szakértő pedig arról beszélt, hogy a Netflix azon döntése, hogy saját gyártású produkciókba fektet, például 100 millió fontot költ a The Crown címmel készülő brit drámára, szintén egy ügyes húzás, amelynek komoly marketingértéke is van – mondta Ben Preston, a Radio Times szerkesztője.
A Netflix egyébként az UBS befektetési bank szakértői szerint idén 360 millió eurót költ el tartalomra csak az Egyesült Királyságban, a következő négy évben pedig ez az érték 409 millió euró lehet éves szinten.