A társaságnak több mint négyezer munkatársa van, akik 70 különböző országból származnak. Mosztefa Szuag, a hírtelevízió ügyvivő igazgatója szerint “a munkamegosztás optimalizálását célzó” leépítésekre “a versenyképesség és a piaci helyzet megőrzése miatt” volt szükség.
Az 1996-ban alapított al-Dzsazíra több millió arab nézőt szerzett magának cenzúrázatlan politikai viták közvetítésével és széleskörű témafeldolgozásával. Sokan azonban bírálják is, mivel szerintük túl nagy hangsúlyt kapnak műsoraiban a különféle iszlamista csoportok.
A katari királyi család a műsorszolgáltató segítségével próbálta átalakítani gazdasági befolyását politikai hatalommá a térségben. Úgy tűnik azonban, hogy a legfőbb bevételt jelentő energiahordozók árának esése, valamint a széleskörű jóléti intézkedések miatt gazdasági nehézségekkel szembesülő emírség új vezetője, a 2013-ban hatalomra került Tamím bin Hamad ász-Száni sejk elődeitől eltérően nem tulajdonít akkora jelentőséget a külpolitikának és a médiadiplomáciának.
(MTI)