A globális reklámpiaci becsléseket és méréseket rendszeresen közzétevő ZenithOptimedia legújabb előrejelzése szerint az amerikai elnökválasztás, a nyári Olimpiai Játékok és a foci EB összesen 6,1 milliárd dollárral növelik meg az idei globális reklámköltéseket.
A legnagyobb reklámköltést a felsorolt három fontos esemény közül egyébként az amerikai elnökválasztás generálja, ennek mértékét 3,2 milliárd dollárra taksálják. Az Olimpia 2 milliárd dollárral növeli majd a reklámpiacot – írja a The Wall Street Journal a cég adataira hivatkozva.
Hiába a gyengülő kínai teljesítmény és a brazil, valamint az orosz recesszió, a ZenithOptimedia optimistának mutatkozik az iparág hosszú távú kilátásait illetően, optimizmusuk egyik oka, hogy az eurozóna kezd magához térni a korábbi válságából.
A ZenithOptimea 30 kicsi, de gyorsan növekvő piacot is megemlített, köztük Algériát, Kambodzsát és Sri Lankát, amelyek nyitottak a nemzetközi reklámpiac felé. Ezen a 30 piacon tavaly 7,7 milliárd dollárt tettek ki a reklámköltések, és 2018-ra várhatóan 11,6 milliárdra emelkednek majd. Jonathan Barnard, a ZenithOptimedia elemzési igazgatója szerint ezek a piacok is hozzájárulhatnak a globális reklámpiac növekedéséhez a következő időszakban.
A net már 2017-ben beelőz
Az előrejelző cég szerint az internetes reklámpiac egyébként már 2017-ben a legnagyobb hirdetői tortává válik globális szinten, vagyis egy évvel hamarabb, mint azt korábban várták. (Ahogy arról beszámoltunk, Magyarországon az internetes reklámtorta most először már meg is haladta a tévés reklámpiacot, és ezzel a legnagyobb hirdetői kategóriává vált.)
Gyengélkedik a print piac az Egyesült Államokban
A cég azt is közölte, hogy az Egyesült Államokban a reklámköltés 2016-ban 3,7 százalékot növekszik. Ez némileg elmarad a korábbi prognózis szerinti 3,9 százaléktól. A lassulásra többek között a nyomtatott sajtó gyenge teljesítménye miatt kerül sor.