Média

Ingyenesen fogható csatornát indít a TV2 volt tulajdonosa

tévé távkapcsoló
tévé távkapcsoló
A magyar TV2 volt tulajdonosa, a ProSieben.Sat1 német médiavállalat ingyenesen fogható, reklámbevételekből fenntartott, főleg férfiakat célzó dokumentumcsatorna elindítására készül 2016 második felében.

Érdekel a content marketing?

banner_300x250_fiu_nlc_24
Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Igaznak bizonyultak azok az előzetes pletykák, amelyek még 2014 októberében ütötték fel a fejüket, hogy a médiacég új, ingyenesen fogható (free-to-air, vagyis FTA) dokumentumcsatorna elindítását tervezi.

Katja Hofem, a ProSiebenSat.1 illetékesének szavai ugyanis megerősítették az ezzel kapcsolatos várakozásokat. A ProSiebenSat.1 kis csatornákért és fejlesztésekért felelős igazgatója a müncheni székhelyű társaság legutóbbi éves jelentése kapcsán jelezte, hogy nagy potenciált látnak abban, hogy a 40 és 65 év közötti, főleg férfiakból álló nézőközönség nagyon szereti a dokumentum jellegű műsorokat, ezért tavaly komoly előkészítő lépéseket tettek egy ingyenesen fogható, csak dokumentumműsorokat sugárzó csatorna elindítására, ami 2016 második felében indulhat el.

A csatorna Németországban az első ingyenesen fogható dokumentumcsatorna lesz.

Hofem szerint a 40 év feletti generáció teljesen megváltozott médiafogyasztási szokásokkal rendelkezik, hiszen húsz évvel ezelőtt mindössze a közszolgálati csatorna volt elérhető, de az újabb generációk már az újmédiával és előfizetős csatornák széles kínálatával együtt nőttek fel.

A mostani generáció nagyon aktív, kíváncsi és szeret az életben sok mindennek a részesévé válni. Az új csatorna fő célközönségét nagyon érdekli a történelem, a politika, a természet és a technológia.

Az új csatornán magas minőségű nemzetközi dokumentumműsorokat sugároznak majd – mondta Hofem, ugyanakkor szavaiból az is kiderült, hogy még nem született végleges döntés a csatorna igazi nevéről. „Több lehetőséget is vizsgálunk ezzel kapcsolatban” – idézi a broadbandtvnews.com Hofemet.

A ProSiebenSat.1 célja, hogy az új csatorna több mint 1 százalékos nézettséggel rendelkezzen, mivel ez egyfajta pszichológiai határkő a hirdetők szempontjából: az 1 százaléknál magasabb nézettségű csatornákat tekintik releváns piaci szereplőnek.

A mostani lépés összhangban van azzal is, hogy a ProSiebenSat.1 különböző célcsoportok számára tematikus csatornákat indít. Ilyen volt a ProSieben Fun, a Sat.1 Gold és a ProSieben Maxx csatornák elindítása is.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik