Az Orosz Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, az AKAP (Association of Communication Agencies of Russia) legfrissebb kimutatása szerint 2015-ben az orosz reklámpiac volumene 307,5 milliárd rubelre, vagyis 4,1 milliárd dollárra esett vissza, ami 10 százalékos csökkenés az előző évhez képest – számolt be a Moscow Times.
Az internetes költések ugyanakkor 15 százalékot növekedtek: a digitális reklámpiac 97 milliárd rubel, 1,3 milliárd dollár volt, de minden más média kétszámjegyű visszaesést produkált.
A legnagyobb visszaesést a nyomtatott sajtó piaca szenvedte el, ott 29 százalék volt a zuhanás, a költések 315 millió dollárra (23,3 milliárd rubelre) estek vissza.
A kültéri reklámpiac is nagy visszaesést szenvedett el: ott 21 százalékos csökkenésről van szó, a piac 433 millió dollárra (32 milliárd rubel) esett vissza.
A rádiós piac 16 százalékot esett vissza, a piac mérete 192 millió dollárra (14,2 milliárd rubelt) csökkent.
A legnagyobb hirdetési piac egyébként a televízió, de is 14 százalékot esett vissza, mérete 1,8 milliárd dollár (136,7 milliárd rubel) volt 2015-ben.
A reklámpiac visszaesésében nagy szerepe van az orosz gazdaság rossz helyzetének, az alacsony olajáraknak, valamint az Európai Unió és az Egyesült Államok által bevezetett szankciók okozta károknak.