Média

Kétszer annyit facebookoznak a magyarok, mint az amerikaiak

Közel napi másfél órán keresztül használjuk a Facebookot, ami több mint kétszerese az Egyesült Államokban mért adatnak - hangzott el az Evolution 2016 konferencián, ahol ezenkívül okosvárosokról és a márkák közösségi média használatáról is sok szó esett.

Érdekel a content marketing?

banner_300x250_fiu_nlc_24
Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Rekordrészvétellel zárult a közösségi médiával és mobiltechnológiával foglalkozó szakmai esemény, a szervezők tájékoztatása alapján a két nap során közel ezer látogató vett részt az Evolution & Mobile Hungary konferencián. A rendezvény első napja a közösségi médiára, az online hirdetésekre, a tartalommarketingre, illetve a hazai reklámköltési adatokra fókuszált. A a második nap középpontjában a mindent behálózó mobil- és okostechnológia, az internetes- és mobil kereskedelem, illetve a keresőmarketing állt. Néhány érdekességről már beszámoltunk, például a magyar reklámpiac alakulásáról, az adatvezérelt marketingről és arról, hogy a közmédiában még nem született döntés az állítólagos 2 új csatorna elindulásáról. Most következik még néhány érdekesség abból, hogy mi hangzott el a rendezvényen.

Az anyukák facebookoznak, a tinik a Snapchaten lógnak

A magyarok már nem csak a tévénézéssel töltött idő tekintetében tartoznak a világ élvonalához, hanem a legfrissebb adatok szerint a Facebook használatában is előkelő helyen állunk. Átlagosan napi másfél órát szörfözünk a világ legnépszerűbb közösségi oldalán, míg Amerikában ugyanez a mutató nagyjából negyven perc – hangzott el.

A közösségi média piaca Nyugat-Európához és az Egyesült Államokhoz hasonlóan egyre színesebbé válik, hiszen újabb és újabb platformokat kezdünk el használni. A Facebook egyre inkább a felnőttek játszóterévé alakul: az anyukák például már az egyik legaktívabb réteg az oldalon. A fiatalok viszont egyre kevésbé használják a Facebookot, hiszen itt jelen vannak a szülők, a család és emiatt nem biztosít kellő intimitást. A tinédzserek ezért inkább a zárt csoportokat kedvelik, és egyre népszerűbb körükben a fotómegosztó Instagram, vagy az egy idő után „felszívódó” üzenetekkel operáló Snapchat.

A márkák személyes tartalommal hódítanak

A magánfelhasználás mellett a cégek, vállalatok, márkák is egyre intenzívebben használják a közösségi médiát Magyarországon és globálisan is. A Coca Cola például a Facebookon, az Instagramon és a Snapchaten is aktívan kommunikál. Az üdítőital márka azt vallja, hogy a közönséggel, követőkkel kialakított jó kapcsolat érzelmeken alapul, amit a leginkább egyedi, személyes tartalommal lehet erősíteni. Ilyen volt például a vállalat #nekedisegycsók kampánya, melynek keretében egyedi címkés kólás palackokról készült fotókat tölthettek fel a fogyasztók a közösségi médiára.

Nyíregyháza: működő okosváros projekt Magyarországról

A konferencia második napja, a Mobile Hungary kiemelt hangsúlyt fektetett az okostechnológia különböző felhasználási területeire, számos magyar cégnek, megoldásnak biztosítva bemutatkozási lehetőséget. A rendezvényen szó esett az egészségügy területén rendelkezésre álló digitális megoldásokról, az okosotthonokról, az Uber és a hasonló fuvarmegosztó cégek kapcsán a városi közlekedés jövőjéről, vagy éppen az okosváros technológiákról. Ez utóbbira kiváló példa volt Nyíregyháza, amely egy komplett „smart city” rendszert tervezett meg és épített ki. A projekt keretében többek között a megyeszékhely közel húsz pontján szupergyors közterületi internet hozzáférést tettek elérhetővé a lakosság számára, egységes digitális városkártya került bevezetésre, kiépült az e-közigazgatás, illetve városszerte WiFi hotspotként funkcionáló és mobileszköz töltésre alkalmas intelligens padokat telepítettek. A digitális írástudás növelése érdekében pedig rászorultsági alapon ötezer laptopot és ezer okostelefont bocsátottak rendelkezésre a város polgárai számára egy pályázat keretében.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik