Média

Íme a világ TOP-hirdetői és TOP-márkái

Warc 100
Warc 100
A Warc 100-as lista alapján a TOP-hirdetőcég a Procter & Gamble lett. A cég most először került a lista legelejére, letaszítva a trónról az Unilevert. Márkák között a Coca-Cola végzett az élen.

Érdekel a content marketing?

banner_300x250_fiu_nlc_24
Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

A Warc 100-as listáján idén először végzett a céges hirdetők listáján a P&G, amely 594 pontot kapott, szemben a legnagyobb riválisukkal, az Unilever FMCG-céggel, amely 478 pontot szerzett. A lista harmadik helyezettje a The Coca-Cola Company lett, 455 ponttal. Pedig az elmúlt két évben mindig az Unilever végzett a lista élén, míg a Protecter & Gamble-nak csak a második hely jutott tavaly.

A márkák szerinti bontásban a lista élén a Coca-Cola végzett. Az üdítőital-márka 310 pontot kapott, jócskán megelőzve a második helyezett McDonald’s-ot, amely 208 pontot zsebelt be. A Coca-Cola egyébként 2014 óta mindig a lista legelején végez.

A Warc 100 egy olyan évente összeállított lista, amely a világ legjobb kampányait, ügynökségeit, márkáit tartalmazza hatékonyság, vagyis teljesítmény alapján. A lista összeállítása során a Warc idén több mint 2000 kampányt vizsgált meg 79 versenyzőtől.

Egyébként a TOP-márkák és a TOP-hirdetők több elismerést is szereztek a Warc 100-as versenyen. A Coca-Cola legjobbnak ítélt kampánya idén a ‘Share a Coke’ globális csomagolási kezdeményezése volt, amit a zsűri az év 8. legjobb kampányának választott meg. A P&G egyik márkája, az Always pedig a #LikeAGirl globális kampányáért kapott második helyezést. (A Coca-Cola összesen három kampánnyal, míg a P&G hirdetőként kilenc kampánnyal nevezett be.)

Amúgy több cég is jelentősen javított tavalyhoz képest. A Heineken például nem csak az alkoholcégek listáján végzett első helyen 2016-ban, de a valamennyi hirdetőt tartalmazó kategóriában a 9.-ről a 4. helyre lépett elő.

A Heineken főleg sportesemények szponzorációjára fókuszált, többek között ők támogatták az UEFA Bajnokok Ligáját és a Rögbi Világbajnokságot.

Nagyon sokat javított az indiai Tata Group is, amely ezúttal a hirdetők rangsorában 9. helyen végzett, szemben az előző évi 32. helyezéssel. A cég számtalan termékkategóriával rendelkezik, van autómárkájuk, üdítőitaluk, ruházati és más kiegészítőik, de például érdekeltek média terén is.

A Warc 100-as listája elérhető a warc.com/warc100 címen, valamint ugyanitt elérhetők különböző esettanulmányok is.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik