Az Egyesült Királyságban a Trinity Mirrror és a The Telegraph is belevág az ad-blockereket használó felhasználók elleni keményvonalas megközelítésbe.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Trinity Mirror és a The Telegraph is kipróbálja azt a módszert, amit nemrégiben például a Forbes és a City A.M. vetett be azokkal a látogatókkal szemben, akik letiltják a hirdetések megjelenítését egy erre szolgáló kiegészítő, azaz egy ad-blocker segítségével.
A kiadókat ugyanis nagy kár éri amiatt, hogy a látogatók számítógépén nem jelenik meg reklám, hiszen a legtöbb tartalomszolgáltató reklámokból finanszírozza a cikkek előállításának költségét. Ezek a látogatók tehát lényegében meglopják a médiavállalatokat.
A Trinity Mirror a Birmingham Mail nevű regionális oldalán egy üzenettel figyelmezteti az őt megkárosító, reklámblokkolót használói látogatóit.
De van, ahol a figyelmeztetésnél is tovább mennek
Piers North, a Trinity Mirror digitális stratégiai igazgatója arról beszélt a téma kapcsán a digiday.com-nak, hogy elérkezett az a pont, amikor a Forbeshoz és a City A.M.-hez nekik is ki kellett mondaniuk, hogy elég volt, és keményebb lépéseket kell tenni a reklámblokkolókat alkalmazó felhasználókkal szemben.
Az elmúlt hat hétben a The Telegraph azzal kísérletezett, hogy véletlenszerűen kiválasztott ad blockereket használó felhasználókat és egy olyan üzenetet jelenített meg számukra, hogy kapcsolják ki az ad-blockert az oldalon. Jim Freeman, a Telegraph Media Group illetékese azt mondta, hogy a lépésnek pozitív eredményei voltak.
Keményebb módszerrel kísérletezik az Incisive Media is azóta, hogy úgy tapasztalta, hogy már a látogatóinak 40 százaléka használ ad-blockert. Ők konkrétan ki is tiltják ezeket a látogatókat egészen addig, amíg azok nem teszik „fehér listára” az oldalt, vagyis nem kapcsolják vissza az oldalon a reklámokat. Addig a médiacég tartalmait az ad-blocker felhasználók egyszerűen nem tudják elolvasni.
“Az esetek többségében egyébként a fellépés eredményes”
– mondta Jonathan Barnes, az Incisive Media igazgatója.