A Saatchi & Saatchi ausztrál reklámügynökség készítette a Penny a kalóz (Penny the Pirate) című könyvet, amelyet a világ leghatásosabb reklámjának választottak a Warc nemzetközi reklámszakmai versenyén.
Az említett könyv lehetővé teszi a gyerekek szüleinek, hogy megvizsgálják a gyermekük látását az oldalakon lévő képek segítségével. Az ügynökség ezzel az OPSM látásellenőrző céget népszerűsítette.
A Warc 100 egy olyan rangsor, amely a különböző kampányok hatásosságát vizsgálja, ennek a listának került 2016-ban az első helyére a könyv, valamint a hozzátartozó applikáció a 2015-ös teljesítménye alapján.
A Penny a kalóz egyébként keveréke egy hagyományos könyvnek és egy táblagépes applikációnak, és teljesen ingyenesen érhető el. A képekhez természetesen történetek is tartoznak, amelyeket a szülők felolvasnak, így a gyerekek számára valóban élményszerű módon ellenőrzik a látásukat.
A könyv segítségével egyébként a színtisztévest, a távollátást és a mélységérzékelését is tesztelni tudják, ahogyan ezen a videón látható is.
A könyv egyébként 2014 júniusában jelent meg, és a Melbourne-i Egyetem látástudományi részlege és Kevin Waldron szerző és illusztrátor közös munkájának köszönhető. Megjelenése után több mint 126 ezer szülő szerezte be a könyvet, és a könyv hatására 23 százalékkal növekedett az OPSM-nél elvégzett látástesztek száma egyetlen év alatt. A könyvet emellett elkezdte használni a OneSight nevű alapítvány is.