Média

A Snapchat szövetkezett a Nielsennel

Snapchat
Snapchat
A televíziós nézettségmérésről ismert céggel dolgozik együtt a fiatalok egyik kedvenc közösségi médiája.

Érdekel a content marketing?

banner_300x250_fiu_nlc_24
Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Sok hirdető panaszkodott mostanáig a Snapchat teljesítményére vonatkozó adatok hiányosságai kapcsán. Valószínűleg a cég ennek akart véget vetni azzal, hogy összefogott a Nielsennel, amely Magyarországon például a televíziók nézettségét, illetve közönségének összetételét is méri.

A két cég együttműködése egyébként nem teljesen új, mivel körülbelül egy éve már együtt dolgoznak, de most jelentősen kibővítik az együttműködést, így a hirdetők több adatot kapnak majd a kampányaik hatékonyságmérése érdekében. A Snapchat a Nielsen Digital Ad Ratingshez biztosít majd hozzáférést, amely lehetővé teszi a “3V”-vel illetett, mobilos hirdetések (vertical, video, views) közönségének lekérdezését.

A Nielsen közleményében ezzel kapcsolatban azt írta, hogy a megállapodás lehetővé teszi a Snapchatnek, hogy a mobilos közönségéről részletes adatokat szolgáltasson, hogy például hány embert, milyen gyakran, milyen demográfiai összetétel mellett értek el, de emellett GRP számokat is közzétesznek a 3V kampányokkal kapcsolatban. A digitális térre vonatkozó mérés egyébként összevethető lesz a televíziós nézettségi adatokkal is.

A Nielsen emellett képes képes lesz a Snapchat Discover szolgáltatásban látható videós hirdetések és a Live Stories mérésére is. Ez utóbbi olyan stream, amelyet különböző helyen és eseményeken lévő felhasználók snapjeiből állítanak össze.  A Nielsen azt is közölte, hogy a Direct Ad Ratingst a későbbiekben két más Snapchat hirdetési termékhez, a Sponsored Geofilter és a Sponsored Lenshez is elérhetővé teszik majd.

“Mindenki több mérési adatot szeretne, azt mondják, a százmillió napi felhasználó jól hangzik, de szükségem van egy hitelesített forrásra, amely ezt alátámasztja”

– mondta Adam Shlachter, a DigitasLBi befektetési igazgatója a The Wall Street Journalnak.

A Snapchat az elmúlt időszakban nagyon komoly erőfeszítéseket tesz a bevételi láb megerősítésével összefüggésben. Nemrégiben például arról számoltunk be, hogy a Viacom céggel fogtak össze, de emellett új bevételi forrásokat is keresnek, és például az e-kereskedelem felé is egyre erőteljesebben nyitnak.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik