Média

Először próbálkozik a LinkedIn tévével

linkedin (linkedin)
linkedin (linkedin)
Történetének legnagyobb válságakor próbálja ki először a népszerű közösségi oldal, van-e értelme a tévében hirdetnie magát. Mutatjuk az első LinkedIn-reklámszpotot.

Épp a napokban írtuk meg, hogy a brit televíziós reklámipar épp a nagy internetes cégeknek is köszönhetően tudott rekord árbevételt elérni a tavalyi évben. A LinkedIn azonban mostanáig kimaradt azon cégek közül, amelyek tévében hirdettek. Most viszont  a karrierépítésben és szakmai elmélyülésben segítő site is csatlakozik azon cégek közé, amelyek televízión keresztül próbálnak új látogatókat szerezni maguknak.  A LinkedIn tévészpotjait először az Oscar-gála idején láthatják majd a nézők vasárnap.

A kampány, amelynek szlogenje a “You’re Closer Than You Think,” vagyis “Közelebb vagy, mint gondolnád”, azt mutatja meg, hogy a közösségi felület hogyan segíthet mindenkinek.

A cég első tévéreklámjában egyébként megszólal Jeff Weiner, a LinkedIn vezérigazgatója is. A reklámszpot arra a fejleményre épül, hogy már a NASA is használja a közösségi oldalt, hogy így toborozzon embereket az űrprogramjaihoz. A LinkedIn munkatársai egyébként maguk is meglepődött azon, hogy milyen sokan, konkrétan 3 millió ember jelentkezett a NASA nyitott pozícióira a közösségi platformon keresztül, ezzel is megmutatva, hogy ez ma már egy világméretű portál.

A mostani kampány egyébként az első marketingaktivitás azóta, hogy a LinkedIn egy üzleti egységbe vonta össze a PR és a marketing osztályait – írja az AdAge című szaklap, amely azt is kiemelte, hogy a “You’re Closer Than You Think” egy igazi integrált marketingkampány lesz, emellett a lap megemlítette, hogy a LinkedIn további márkaépítő kampány elindítását is tervezi a közeljövőben.

Azt, hogy pont az Oscar-gálán mutatják meg magukat, a cég illetékesei azzal magyarázták a szaklapnak, hogy ilyenkor széles célközönséget lehet elérni, emellett egy ünnepi pillanatot kerestek, márpedig az Oscar pont ilyen. Persze a gála után több más kedvelt tévéműsor reklámszünetében is megjelenik majd a LinkedIn, amely egyébként pont történetének egyik legválságosabb idején jelenik meg először tévében, hiszen az elmúlt időszakban a LinkedIn árfolyama gyakorlatilag összeomlott a tőzsdén,  a részvények ára a felére esett a legutóbbi üzleti jelentésük megjelenésekor.

Egyébként a kampányt a BBDO San Francisco tervezte, míg a médiavásárlást a Spark intézte.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik