Média

A PR-cikkeket felváltja a tartalommarketing

tartalommarketing konferencia
tartalommarketing konferencia
Mit jelent pontosan a tartalommarketing, és mi kell ahhoz, hogy hatékonyan működjön? Miként lehet hitelesen létrehozni? Ezekre a kérdésekre keresték a választ a szakemberek a CM Sales által szervezett content marketing konferencián.

A CM Sales az egyik legnagyobb hazai médiacég értékesítőjeként kiemelten fontosnak tartja, hogy figyelje és kövesse a trendeket, és mindig képben legyen a piac változásaival. A Central Médiacsoport székházában megrendezett konferencia megnyitóján Steff József, a cég kereskedelmi igazgatója elmondta, a rendezvénnyel az volt a céljuk, hogy a területen érintett szereplők minden oldalról meg tudják vizsgálni a tartalommarketingben rejlő lehetőségeket, közösen megoldásokat keressenek a kihívásokra, és az interaktív kerekasztal beszélgetés során ötleteket is cseréljenek.

De mi is az a tartalommarketing?

Ahogy jönnek a fiatalabb generációk, úgy változnak egyre gyorsabban a kommunikációs igények. Pácsonyi Daniella, az NLCafé főszerkesztője és Tóth László, a Possible ügynökség account directora előadásukban rámutattak, hogy a fizetett PR-cikkek kora nagy valószínűséggel lejárt, és helyét a mostanában egyre népszerűbb tartalommarketing veheti át. A prezentációban kitértek arra is, mi kell ahhoz, hogy működhessen ez a hazai piacon viszonylag friss kommunikációs forma, és milyen eszközök tudják a lehető leghatékonyabbá tenni az ügyfelek számára.

Ha egy márka kommunikálni szeretne, különböző platformokon keresztül kerülhet a fogyasztók elé. Ezek a fizetett, a szerzett és a saját média – derült ki Ritter Tamás, a CM Sales content marketing üzletágának értékesítési igazgatójától. Ritter Tamás prezentációjában a saját média előnyeit emelte ki, arra buzdítva minden márkát, hogy amikor csak engedik a kommunikációs keretek, alkalmazzanak saját médiafelületeket.

Változó trendek- egy új generáció

A konferencia egyik legérdekesebb előadása Glózer Rita, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) kommunikációs- és médiakutatójától hangzott el. Az egyetemi adjunktus egy egészen más oldalról mutatta be a változó trendek mögött meghúzódó okokat, amikor ismertette a PTE által végzett Z-generációs kutatás főbb eredményeit. Kiderült többek közt, hogy az 1996 és 2010 között született fiatalok (az úgynevezett digitális bennszülöttek) tudatosan kerülik a reklámokat, alig olvasnak nyomtatott termékeket, ugyanakkor kiemelten hitelesnek tartják a Youtube-csatornákat.

Szabó Gergő, a Special Effects Media ügyvezetője szintén megerősítette a kutatás eredményeit. Véleménye szerint a vloggerek titka a hiteles személyiségekben rejlik, és nem szükséges hozzájuk profi technikai háttér vagy tudás. „A lényeg, hogy ezeket a videókat gyakorlatilag bárki meg tudná csinálni. Éppen ezért érzik úgy a nézők, hogy a vloggerek olyanok, mint ők maguk”- fogalmazott. Ugyanakkor kiemelte, hogy szerinte videó fogyasztási szempontból hasznosabb C-generációról beszélni, a kifejezést ők a Special Effects-nél az 1980 után született fiatalok többségére használják.

A content a lényeg

Érdekel a content marketing?

banner_300x250_fiu_nlc_24
Jelentkezz a márciusban induló képzésre!

Bihari Viktória, a Be Social kreatív igazgatója arról beszélt, hogy mi is a jó social media tartalom, és mi a különbség a facebookos lájkok száma és a tényleges értékesítés mértéke között. Mint elmondta, szerinte a hazai piacon sok márka fél a humor használatától, pedig nem szabad elfelejteni, hogy a social media oldalakra elsősorban szórakozni járnak az emberek. Tapasztalata szerint a fiatal generáció az őszinteségre, a hitelességre és az emberközeli tartalomra fogékony.

Damjanovics Nebojsa inbound és revenue marketingtanácsadó szintén a content erejét hangsúlyozta. Mint ő is kiemelte, a jó tartalom csak akkor jó tartalom, ha közben el is tud adni. Véleménye szerint ehhez az szükséges, hogy a márkák a lehető legjobban be tudják határolni a célcsoportjaikat, és jobban megismerve őket célzott üzeneteket tudjanak megfogalmazni feléjük.

Működő megoldások

Starcsevity Andrea, a VOLVO marketing igazgatója és Kustánczi Norbert, a 24.hu főszerkesztője egy közösen megvalósított projekt kapcsán mutatták be, hogy szerintük mi a sikeres tartalommarketing titka. Az előadásban a brieftől a megvalósításig ismertették a folyamatokat, és elárulták, hogy mikor milyen vezérelv húzódott meg a döntések mögött.

Kerekasztal beszélgetés a tartalommarketing konferencián. Román Balázs, Szabó Gergő, Ritter Tamás, Glózer Rita, Bihari Viktória, Pácsonyi Daniella, Tóth László, Gábos Anna, Rusvai Richárd
Román Balázs, Szabó Gergő, Ritter Tamás, Glózer Rita, Bihari Viktória, Pácsonyi Daniella, Tóth László, Gábos Anna, Rusvai Richárd

A Normaflore Mesedoboz kampányát Reviczky Judit, a Sanofi brandmanagere és Rusvai Richárd, a CM Sales digitális értékesítési fejlesztések vezetője ismertette. A cél a Normaflore a piacon egyébként is kiemelt helyének megtartása, és a márka „love brand” imidzsének megteremtése volt. Az új megoldások egy gyógyszermárka érdekében különösen sok kihívást rejtenek magunkban, ugyanis a gyógyszerek kommunikációja szigorú szabályozás alá esik – mutatott rá a brandmanager.

Gábos Anna, az Unilever skin category managare a Baba termékcsalád kapcsán szintén nehézségekről számolt be. Mint elmondta, náluk nem a szigorú szabályozás, hanem az új megoldások menedzsmentszintű elfogadtatása jelenti a fő kihívást. Esettanulmányával éppen azért arra kívánt rámutatni, hogy az egyszerű, hagyományos megoldások is kifejezetten sikeresek tudnak lenni.

Mit hoz a jövő?

Mint az a kerekasztal-beszélgetés során is kiderült, a konferencián résztvevő szakemberek mind egyetértettek abban, hogy a kommunikáció és azon belül is a reklám területén szinte folyamatos a változás. A generációk egyre gyorsabban követik egymást, így egyre sűrűbben kell új platformokat és új megoldásokat találni ahhoz, hogy egy-egy márka hatékonyan tudja elérni a célcsoportját.

A tartalommarketing a mostani trendeknek megfelelően a fogyasztót helyezi a középpontba. A potenciális vevők egyre tudatosabbak, ezért véget kell érjen az a korszak, amikor a márkák „felülről lefelé” kommunikáltak. Eljött az ideje az őszinte, hiteles kommunikációnak –  hangoztatták.

A február 17-én elhangzott előadások az alábbi oldalon érhetőek el: http://www.cmsales.hu/tartalommarketing-konferencia-2016

A konferencia előadásai:
• A kontent legyen veled- Mi a tartalommarketing? Milyen trendeket látunk a piacon? Iparági áttekintés / Tóth László (Possible Ügynökség), Pácsonyi Daniella (NLCafé)
• Legyen saját médiád!/ Ritter Tamás (CM Sales)
• Videós tartalmak, a Z-generáció tartalomfogyasztási szokásai / Glózer Rita (Pécsi Tudományegyetem)
• Branded content Youtube-on (Videós tartalmak és hirdetési megoldások) / Szabó Gergő (Special Effects Media)
• Tárgyalótól a beszélő autóig: Volvo megjelenések a 24.hu-n- esettanulmány / Sztarcsevity Andrea (Volvo), Kustánczi Norbert (24.hu)
• A sikeres tartalom titka / Bihari Viktória (Be social)
• Inbound marketing 2016-ban, trendek / Damjanovics Nebojsa
• Sanofi Normaflore Mesedoboz – esettanulmány / Reviczky Judit (Sanofi), Rusvai Richárd
• Baba testápolók – próbáltad már? Terméktesztelés tartalmi együttműködés esettanulmány / Gábos Anna (Unilever)

CM Sales
A CM Sales Kft. 2015. január 1-én jött létre. A sales house által értékesített portfólió több mint 4,5 millió embert ér el*, magában foglalja Magyarország első számú magazin portfólióját, a legszélesebb hazai webes desktop elérést, valamint kiemelkedő mobil termékpalettát. A CM Sales értékesíti a Central Médiacsoport termékeit, valamint a Skype-ot, az Outlook-ot, a Player.hu-t, a Köpönyeget, a Jófogás.hu-t és az Ingatlan.com-ot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik