A CM Sales az egyik legnagyobb hazai médiacég értékesítőjeként kiemelten fontosnak tartja, hogy figyelje és kövesse a trendeket, és mindig képben legyen a piac változásaival. A Central Médiacsoport székházában megrendezett konferencia megnyitóján Steff József, a cég kereskedelmi igazgatója elmondta, a rendezvénnyel az volt a céljuk, hogy a területen érintett szereplők minden oldalról meg tudják vizsgálni a tartalommarketingben rejlő lehetőségeket, közösen megoldásokat keressenek a kihívásokra, és az interaktív kerekasztal beszélgetés során ötleteket is cseréljenek.
De mi is az a tartalommarketing?
Ahogy jönnek a fiatalabb generációk, úgy változnak egyre gyorsabban a kommunikációs igények. Pácsonyi Daniella, az NLCafé főszerkesztője és Tóth László, a Possible ügynökség account directora előadásukban rámutattak, hogy a fizetett PR-cikkek kora nagy valószínűséggel lejárt, és helyét a mostanában egyre népszerűbb tartalommarketing veheti át. A prezentációban kitértek arra is, mi kell ahhoz, hogy működhessen ez a hazai piacon viszonylag friss kommunikációs forma, és milyen eszközök tudják a lehető leghatékonyabbá tenni az ügyfelek számára.
Ha egy márka kommunikálni szeretne, különböző platformokon keresztül kerülhet a fogyasztók elé. Ezek a fizetett, a szerzett és a saját média – derült ki Ritter Tamás, a CM Sales content marketing üzletágának értékesítési igazgatójától. Ritter Tamás prezentációjában a saját média előnyeit emelte ki, arra buzdítva minden márkát, hogy amikor csak engedik a kommunikációs keretek, alkalmazzanak saját médiafelületeket.
Változó trendek- egy új generáció
A konferencia egyik legérdekesebb előadása Glózer Rita, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) kommunikációs- és médiakutatójától hangzott el. Az egyetemi adjunktus egy egészen más oldalról mutatta be a változó trendek mögött meghúzódó okokat, amikor ismertette a PTE által végzett Z-generációs kutatás főbb eredményeit. Kiderült többek közt, hogy az 1996 és 2010 között született fiatalok (az úgynevezett digitális bennszülöttek) tudatosan kerülik a reklámokat, alig olvasnak nyomtatott termékeket, ugyanakkor kiemelten hitelesnek tartják a Youtube-csatornákat.
Szabó Gergő, a Special Effects Media ügyvezetője szintén megerősítette a kutatás eredményeit. Véleménye szerint a vloggerek titka a hiteles személyiségekben rejlik, és nem szükséges hozzájuk profi technikai háttér vagy tudás. „A lényeg, hogy ezeket a videókat gyakorlatilag bárki meg tudná csinálni. Éppen ezért érzik úgy a nézők, hogy a vloggerek olyanok, mint ők maguk”- fogalmazott. Ugyanakkor kiemelte, hogy szerinte videó fogyasztási szempontból hasznosabb C-generációról beszélni, a kifejezést ők a Special Effects-nél az 1980 után született fiatalok többségére használják.
A content a lényeg
Bihari Viktória, a Be Social kreatív igazgatója arról beszélt, hogy mi is a jó social media tartalom, és mi a különbség a facebookos lájkok száma és a tényleges értékesítés mértéke között. Mint elmondta, szerinte a hazai piacon sok márka fél a humor használatától, pedig nem szabad elfelejteni, hogy a social media oldalakra elsősorban szórakozni járnak az emberek. Tapasztalata szerint a fiatal generáció az őszinteségre, a hitelességre és az emberközeli tartalomra fogékony.
Damjanovics Nebojsa inbound és revenue marketingtanácsadó szintén a content erejét hangsúlyozta. Mint ő is kiemelte, a jó tartalom csak akkor jó tartalom, ha közben el is tud adni. Véleménye szerint ehhez az szükséges, hogy a márkák a lehető legjobban be tudják határolni a célcsoportjaikat, és jobban megismerve őket célzott üzeneteket tudjanak megfogalmazni feléjük.
Működő megoldások
Starcsevity Andrea, a VOLVO marketing igazgatója és Kustánczi Norbert, a 24.hu főszerkesztője egy közösen megvalósított projekt kapcsán mutatták be, hogy szerintük mi a sikeres tartalommarketing titka. Az előadásban a brieftől a megvalósításig ismertették a folyamatokat, és elárulták, hogy mikor milyen vezérelv húzódott meg a döntések mögött.
A Normaflore Mesedoboz kampányát Reviczky Judit, a Sanofi brandmanagere és Rusvai Richárd, a CM Sales digitális értékesítési fejlesztések vezetője ismertette. A cél a Normaflore a piacon egyébként is kiemelt helyének megtartása, és a márka „love brand” imidzsének megteremtése volt. Az új megoldások egy gyógyszermárka érdekében különösen sok kihívást rejtenek magunkban, ugyanis a gyógyszerek kommunikációja szigorú szabályozás alá esik – mutatott rá a brandmanager.
Gábos Anna, az Unilever skin category managare a Baba termékcsalád kapcsán szintén nehézségekről számolt be. Mint elmondta, náluk nem a szigorú szabályozás, hanem az új megoldások menedzsmentszintű elfogadtatása jelenti a fő kihívást. Esettanulmányával éppen azért arra kívánt rámutatni, hogy az egyszerű, hagyományos megoldások is kifejezetten sikeresek tudnak lenni.
Mit hoz a jövő?
Mint az a kerekasztal-beszélgetés során is kiderült, a konferencián résztvevő szakemberek mind egyetértettek abban, hogy a kommunikáció és azon belül is a reklám területén szinte folyamatos a változás. A generációk egyre gyorsabban követik egymást, így egyre sűrűbben kell új platformokat és új megoldásokat találni ahhoz, hogy egy-egy márka hatékonyan tudja elérni a célcsoportját.
A tartalommarketing a mostani trendeknek megfelelően a fogyasztót helyezi a középpontba. A potenciális vevők egyre tudatosabbak, ezért véget kell érjen az a korszak, amikor a márkák „felülről lefelé” kommunikáltak. Eljött az ideje az őszinte, hiteles kommunikációnak – hangoztatták.
A február 17-én elhangzott előadások az alábbi oldalon érhetőek el: http://www.cmsales.hu/tartalommarketing-konferencia-2016
A konferencia előadásai:
• A kontent legyen veled- Mi a tartalommarketing? Milyen trendeket látunk a piacon? Iparági áttekintés / Tóth László (Possible Ügynökség), Pácsonyi Daniella (NLCafé)
• Legyen saját médiád!/ Ritter Tamás (CM Sales)
• Videós tartalmak, a Z-generáció tartalomfogyasztási szokásai / Glózer Rita (Pécsi Tudományegyetem)
• Branded content Youtube-on (Videós tartalmak és hirdetési megoldások) / Szabó Gergő (Special Effects Media)
• Tárgyalótól a beszélő autóig: Volvo megjelenések a 24.hu-n- esettanulmány / Sztarcsevity Andrea (Volvo), Kustánczi Norbert (24.hu)
• A sikeres tartalom titka / Bihari Viktória (Be social)
• Inbound marketing 2016-ban, trendek / Damjanovics Nebojsa
• Sanofi Normaflore Mesedoboz – esettanulmány / Reviczky Judit (Sanofi), Rusvai Richárd
• Baba testápolók – próbáltad már? Terméktesztelés tartalmi együttműködés esettanulmány / Gábos Anna (Unilever)
CM Sales
A CM Sales Kft. 2015. január 1-én jött létre. A sales house által értékesített portfólió több mint 4,5 millió embert ér el*, magában foglalja Magyarország első számú magazin portfólióját, a legszélesebb hazai webes desktop elérést, valamint kiemelkedő mobil termékpalettát. A CM Sales értékesíti a Central Médiacsoport termékeit, valamint a Skype-ot, az Outlook-ot, a Player.hu-t, a Köpönyeget, a Jófogás.hu-t és az Ingatlan.com-ot.