A Yahoo-nál életbe léptetett megszorító intézkedések miatt az internetes óriás bejelentette, hogy hét digitális magazinját is bezárja, beleértve a gasztronómiai, az utazási, az egészségügyi, valamint a családalapítással és neveléssel foglalkozó oldalakat is. Természetesen ez azzal is jár, hogy az ezen oldalak számára dolgozó újságírókat is leépítik.
A Yahoo emellett a kalifornai Burbankban található irodáját is bezárja, az ott dolgozókat pedig a közeli Playa Vistában helyezi el – kotyogta ki a sajtónak az ügyet jól ismerő személy.
A megszorítások Marissa Mayer vezérigazgató azon intézkedéssorozatának része, amellyel 15 százalékkal csökkentik a Yahoo alkalmazotti létszámát, irodákat zárnak be és üzleti egységeket vonnak össze. A kisebb és jövedelmezőbb cég talán segíthet időt nyerni Mayernek a túlélés érdekében.
Mayer több, különböző témával foglalkozó digitális magazint is indított még 2014 elején, hogy növelje a cég hirdetési bevételeit. Az elindított oldalak között van autós és technológiai oldal is. Ehhez akkoriban különböző sztárújságírókat is szerződtetett az internetes cég, többek között a New York Timestól és az ABC Newstól hívtak át nagynevű szakembereket.
Most úgy tűnik a hírek alapján, hogy a technológiával foglalkozó vertikális oldalt, a Yahoo Tech site-ot ugyan meghagyják, viszont a főszerkesztő, Dan Tynan ugyancsak a kirúgottak közé került.
A Yahoo részvények ára egyébként az elmúlt 12 hónapban 34 százalékot zuhant, szóval a befektetők nem igazán optimistán látják a cég jövőjét.
Az, hogy a Yahoo nagy bajban van, a 24.hu olvasói előtt valószínűleg nem újdonság, hiszen nemrégiben beszámoltunk arról, hogy a cég 1600 fő leépítésére készül, és arról, hogy amit csak lehet, megpróbálnak pénzzé tenni, valamint szó van az Alibaba és az alaptevékenység elkülönítéséről is egy fordított spin-off érdekében. A cégnél zajló átszervezések során a három főbb platformjukra, a Searchre (kereső), a Mailre (ingyenes levelező), valamint a 2013-ban felvásárolt Tumblr közösségi oldalra, illetve 4 digitális lábra, a hírek, a sport, a pénzügyek és a lifestyle kategóriára fókuszálnak. Ezek után viszont érdekes, hogy a most bezárandó oldalak közé bekerült a gasztronómiai, az utazási, az egészségügyi, valamint a családalapítással foglalkozó oldal is.
A Tumblr szekere is lassan halad
A webes piac egykoron úttörőnek számító cége, a Yahoo bevételei 2008-ban voltak a csúcson, és hiába ők a tulajdonosai több, a világ legolvasottabb oldalai közé tartozó portálnak, a cég évek óta képtelen lépést tartani a Google (illetve új nevén most már Alphabet), valamint a Facebook cégekkel a hirdetők pénzéért folytatott ádáz küzdelemben. A piac évek óta csalódottan várja, hogy a Yahoo végre valami igazán ütős dologgal rukkoljon ki, ami megfordíthatja a céget a lefelé ívelő pályáján. eMarketer.com szerint még 2020-ban is csak 29,4 millió felhasználójuk lesz, szemben a Facebook addigra prognosztizált 177,5 millió felhasználójával szemben.
Ez ugyan 23,2 millió felhasználót jelent, de ha összevetjük a Facebook 162,9 milliós felhasználói táborával, akkor rögtön látható, hogy olyan nagyon nagy áttörésről nem beszélhetünk, ráadásul az