Média

Hogyan növeli a kattintásszámot a The Washington Post?

The Washington Post
The Washington Post
Egy új, házon belül kifejlesztett technológiával kísérleteznek, amellyel optimalizálni tudják a nagyobb olvasottság érdekében a The Washington Post cikkeit. Máris vannak érdekes tanulságok.

A The Washington Post által bevetett Bandito nevű új, belső fejlesztésű technológia lényege, hogy a szerkesztőség több különböző hírcímet, kiemelt képet és ajánló szöveget is felvihet a szerkesztőségi rendszerbe, mielőtt egy anyagot kiélesítenek. Ezután a Bandito figyeli, hogy a különböző változatok közül melyiket kattintják le leginkább az olvasók, majd nem sokkal később már a megfigyelési időszakban legsikeresebb változatot jeleníti meg a honlapon. Ennél azonban jóval többre készül a népszerű portál gazdája, pláne hosszú távon.

Mint egy kiválasztós teszt

A kiadóknál dolgozó piackutatók gyakorta végeztetnek úgynevezett A/B teszteket meglévő és potenciális olvasókkal, hogy felmérjék, hogy emberek milyen típusú hírcímeket és képeket kedvelnek inkább, ilyenkor több felkínált változat közül kell kiválasztaniuk azt, amit elolvasnának. Azonban a The Washington Post mostani kísérlete azért érdekes, mert a rendszer ezt teljesen automatikusan lebonyolítja, és az összegyűjtött kattintásszámok alapján dönt, hogy melyik címet emeli ki a főoldalra.

A kiadónál főleg azóta kezdtek izgalmas technológiai kísérletekbe, amióta a milliárdos Jeff Bezos, az Amazon.com alapítója két évvel ezelőtt megvásárolta a Postot 250 millió dollárért a Graham családtól. Főleg úgynevezett adatvezérelt (data-driven) döntéstámogató és jobb felhasználói élményt biztosító megoldásokon dolgoznak. Voltaképpen ilyen a Bandito is.

Az emberi arcokat tartalmazó képeket jobban kedvelik az olvasók

A Bandito segítségével egyébként a The Washington Post online kiadásánál például máris kiderítették, hogy azokat az anyagokat szívesebben kattintják le a látogatóik, amelyeken látható emberi arc is. Azt is elárulta a szerkesztőség illetékese, hogy azokat a hírcímeket, amelyek a “Hogyan?” kérdőszócskával indulnak, nagyobb arányban kattintják le az olvasók.

A Bandito egyébként most még egyszerűen csak azt figyeli, hogy mennyien kattintanak rá egy-egy látott címre, de a következő fejlesztési fázisban további tényezőket is bevonnak az optimalizálásba, hiszen elképzelhető, hogy egy hangzatos (“kattintékony”) címet ugyan sokan megnyitnak, de az anyagot azután hamar becsukják a látogatók. A Bandito következő változata ezért azt is figyelni fogja, hogy mennyi időt töltenek az olvasók a lekattintott anyag olvasásával. Ez az egész ugyanis nem csak a kattintásszámokról szól, hiszen az csak egy darabig működik, hosszú távon nem – magyarázta Sam Han, a The Washington Post fő technológusa, aki szerint inkább az olvasói elkötelezettséget szeretnék javítani, és fontos, hogy megtalálják az egyensúlyt, amikor az olvasók szívesen lekattintanak valamit, és utána nem érzik magukat átverve.

Sam Han egyébként arról is beszélt, hogy más fejlesztéseken is dolgoznak. Tervezik, hogy a honlap más funkciói esetében is kipróbálják a Bandito-t, például a videólejátszó esetében, de például arra is vannak terveik, hogy a különböző felhasználóknak más-más tartalmakat mutassanak. Például más hírcímeket kapjanak a mobilfelhasználók, mint az asztali PC-ről érkezők, vagy más címekkel találkozzanak a helyi olvasók és mással a nemzetközi látogatóik. Sőt akár az is megoldható, hogy azok a látogatók, akik előfizettek a Postra, más tartalmat kapjanak, mint azok, akik még nem.

Sam Han egyébként fontosnak tartotta megemlíteni a The Wall Street Journalnak adott nyilatkozatban azt is, hogy bár optimalizálják az oldalt, azért a látogatók magánszférájára is maximálisan odafigyelnek, és legalább ugyanilyen fontos a politikai kiegyensúlyozottság is.

A The Washington Postnál egyébként az új technológiát nem csak a szerkesztőségi cikkek esetében használják majd, de a hirdetők számára is izgalmas lehetőségeket tartogat, ugyanis a szponzorált tartalmak esetében is bevethetővé válik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik