Az újonnan létrehozott cég felügyeli majd a két kiadó nyomtatott magazinjainak back-office tevékenységét. A PubWorX LLC létrehozásával az a két kiadó célja, hogy konszolidálja a terjesztési, a beszerzési és a gyártási folyamatait olyan magazinoknak, mint például a Voge, a Vanity Fair, a Wired, a Cosmopolitan, az Elle, az Esquire és a Hearst magazinok – derül ki a wwd.com cikkéből.
Mindez azért nagyon fontos, mert így a méretgazdaságosságnak köszönhetően kedvezőbben tudják beszerezni a nyomdai előállításhoz szükséges papírt, illetve olcsóbban tudják megrendelni a nyomtatást és a terjesztést.
A PubWorx február 29-én nyitja meg az irodáját, és önálló cégként más kiadóknak is szeretné a szolgáltatásait nyújtani.
Ez egy önállóan működő cég lesz, amelytől elvárjuk, hogy profitot termeljen
– közölte Bob Sauerberg, a Condé Nast vezérigazgatóa,
Az új céget egyébként Al Perruzzára, egy igazi kiadói veteránra bízzák, aki elnök-vezérigazgatóként dolgozik majd a vállalatnál. Al Perruzza korábban a Reader’s Digest kiadó elnökhelyettese volt, és a Condé Nast és a Hearst Magazines tagjai által alkotta igazgatótanácsnak tartozik majd beszámolási kötelezettséggel.
A Condé Nast és a Hearst Magazines mostani “frigyére” épp akkoriban kerül sor, hogy számtalan kiadónál a csökkenő példányszámok és a print hirdetési bevételek esése miatt keresik a költségtakarékossági lehetőségeket a háttértevékenységek kapcsán. A Kantar Media adatai alapján például a fogyasztói magazinok hirdetési bevételei 2015-ben 4,5 százalékkal 17,4 milliárd dollárra estek.
A PubWorx létrehozásával ugyanakkor nem létszámcsökkentés a cél, hanem hogy a kiadók együttes beszerzései révén különböző előnyökhöz jussanak
– mondta David Carey, a Hearst Magazines elnöke.
Az új cégnél, amelyben 50-50 százalékos tulajdonrésszel bír a két magazinkiadó, 130-140 fő dolgozik majd Manhattanben.
A Condé Nast és a Hearst Magazines egyébként már a múltban is szorosan együttműködött. Közel négy évtizeddel ezelőtt marketinggel, kereskedelemmel és terjesztéssel foglalkozó céget alapítottak Comag Marketing Group néven. A cég amerikai szárnyát azonban 2012-ben eladták, de a brit üzletág azóta is működik. Emellett a Condé Nast anyavállalata, az Advance Publications Inc. és a Hearst Magazines is szorosan együttműködik különböző beszerzések kapcsán.
Sauerberg egyébként azt mondta, hogy a PubWorx létrehozása során nem vetődtek fel versenyjogi problémák, mivel a Condé Nast és a Hearst Magazines változatlanul versenyez egymással a hirdetői bevételekért és a szerkesztői tartalmakért.