Az NMHH gyorsjelentése a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 92 százalékát fedi le.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2015. december végén 3,206 millió előfizetést tartottak nyilván.
A digitális előfizetéseken belül decemberben 1,283 millióról 1,300 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 896 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 104 ezer előfizetője volt a hónap végén.
Egyre többen használnak digitális kábeltévét és IPTV-t
A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 40,5 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 31,2 százalék volt decemberben, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya csökkent, ebben a hónapban 28,3 százalék.
A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,9 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 25,4 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 24,3 százalék volt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 90 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma decemberben 2,206 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 912 ezerről 906 ezerre csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,2 százalék, második helyen a Telekom áll 23,5 százalékkal, ezt követi a DIGI 22,2 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető Telekom részesedése 30,1 százalék, majd a DIGI következik 29,4 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése 28,4 százalék. 2015. december végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,2 százalék.