Új üzleti intelligenciás megoldást jelentett be „Integrated Video Insights” néven az Ericcson. Magyarázatuk szerint azért, mert egy olyan világban, ahol rengeteg videó versenyez a nézők figyelméért – a hagyományos lineáris televíziótól kezdve a szakemberek illetve felhasználók által készített tartalomig –, a média szereplőinek, például tartalomtulajdonosoknak, műsorszóró vállalatoknak és televíziós szolgáltatóknak szükségük van egy olyan analitikai megoldásra, amely képes pontos üzleti értesülésekkel szolgálni. A média szereplői csak úgy maradhatnak aktuálisak, ha nemcsak a közvetítési csatornáik optimális működését biztosítják, hanem azt is megértik, mit akarnak a felhasználóik, mit értékelnek a legtöbbre, és mi az, amire nincsen szükségük, illetve amit nem értékelnek.
A most bejelentett újdonság egy olyan adatelemző eszköztár, amely segít a média szereplőinek a felhasználóktól, videó platformokról és hálózatokból összegyűjtött nagy mennyiségű adatot összesíteni és elemezni. Az eszköztárat teljes körű, átfogó keretrendszer támogatja, és a média üzletág teljes operatív, kereskedelmi és ügyfélszolgálati spektrumát felölelő Big Data feldolgozás iránti igényére is választ ad.
Az üzleti intelligencia használatával a média szereplői javíthatják tartalomforgalmazási stratégiájukat, megállapíthatják az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel növeléséhez szükséges befektetéseket, továbbá biztosíthatják, hogy a tartalmuk fogyasztása optimális feltételek mellett történjen.
Jean-Philippe Poirault, az Ericsson tanácsadásért és rendszerintegrációért felelős vezetője elmondta:
A médiafogyasztás megváltozásával és az új piaci szereplők megjelenésével egyre inkább létfontosságúvá válik a médiaipar szereplői számára, hogy vállalkozásukra teljes körű, 360 fokos rálátásuk legyen. Tisztában kell lenniük mindennel, a szolgáltatásuk minőségétől kezdve az ügyfeleik tartalmi preferenciájáig és az általuk átélt élmény minőségéig, ezt folyamatosan tökéletesíteniük kell. Az „Integrated Video Insights” segítségével megjósolhatják a jövőbeni működési igényeket, gyorsan reagálhatnak a valós idejű problémákra és fejlett, proaktív ügyfélszolgálati folyamatokat vezethetnek be, végső soron pedig jobb üzleti döntéseket hozhatnak.”