Média

Felvásárolják a Ustreamet

ustream
ustream
A 2007-ben létrehozott élő videostreaming szolgáltatás új tulajdonosa az IBM.  A vételárat a Fortune.com 130-150 millió dollárra taksálja. A Ustreamet egyébként többedmagával egy magyar magánszemély hoztra létre.

A Ustream vállalatok és műsorszolgáltatók számára internetes videostreaming, azaz internetes műsorsugárzási lehetőséget biztosít, a vállalati közleményektől kezdve az élő koncertközvetítésig. A cég mintegy 80 millió felhasználó – köztük a Nasa, a Samsung, a Facebook, a Nike és a The Discovery Channel – számára szolgáltat élő vagy on-demand videótartalmat.

Az IBM a Ustream felvásárlásával az IBM Cloud platformját kívánja bővíteni. Ennek segítségével a vállalati ügyfelek felfedezhetik és kiaknázhatják a videóban mint rendkívül gyorsan fejlődő digitális médiumban és adat-eszközben rejlő lehetőségeket.

Az IBM a tranzakció pénzügyi részleteit nem közölte, így a vételár hivatalosan egyelőre nem ismert, de a fortune.com becslése alapján 130-150 millió dollárról lehet szó, plusz különböző juttatások.

A Ustream ahhoz az újonnan megalakult IBM Cloud Video Services üzletághoz csatlakozik, amely az IBM kutatás-fejlesztési laborjaiból és a stratégiai felvásárlásokból származó eszközöket ötvözi.

Az egység Braxon Jarratt vezérigazgató irányításával működik majd, és a felhőalapú videószolgáltatásban és szoftverekben rejlő, az IBM becslése szerint 105 milliárdos dollárra rúgó üzleti lehetőség kiaknázását tűzte ki célul.

A videó az üzleti életben elsőosztályú adattípussá vált, ami olyan felgyorsult teljesítményt és erőteljes adatelemzési eszközök alkalmazását követeli meg, amelyek segítségével az ügyfelek lényegi, mélyreható információkhoz juthatnak”

– mondta Robert LeBlanc, az IBM Cloud alelnöke.

Videó- és felhőalapú innovációink egy üzleti egységbe történő integrálásával ügyfeleink számára olyan lehetőségeket teremtünk, amelyekkel a lehető leginkább stratégiai módon aknázhatják ki az ebben a médiumban rejlő lehetőségeket.”

Mára a fogyasztókkal és a munkatársakkal való viszony szorosabbra fűzésének egyik legfőbb eszközévé vált a videótartalmak széles skálája, a webcastoktól kezdve a konferencia-közvetítéseken, képzési és oktatási webinarokon át az ügyfélszolgálati anyagokig, vagy a “hogyan csináld” videókig. Az IBM-nél ezért úgy látják, hogy mindennek eredményeként az ügyfelek minden iparágban biztonságos, mérhető és nyitott felhő alapú megoldásokat igényelnek a videószolgáltatások menedzseléséhez. Ez különösen lényeges annak tükrében, hogy kutatók becslése szerint a világ adatmennyiségének nyolcvan százaléka strukturálatlan és a sötétben rejtőzik a számítógépes rendszerek számára, így ezeket a forrásokat nem tudják hatékonyan kezelni, feltárni. Ennek az adathalmaznak jelentős részét a videótartalmak alkotják.

Ezzel foglalkozik az új videós üzletág

Az IBM Cloud az új Cloud Video Services üzletágba vonja össze úgynevezett transzformációs tevékenységeit azért, hogy számos iparágban segítse ügyfeleit annak érdekében, hogy azok stratégiai adatforrásba integrálhassák a videótartalmakat. Ennek részét képezik a média és szórakoztatóipari, a kereskedelmi, az oktatási és a kormányzati szolgáltatások is.

Az üzletág egyesíti a Ustream eszközeit valamint a nemrégiben felvásárolt Clearleapet is. Olyan megoldásokat is létrehoz majd, amelyek az IBM egyéb érdekeltségeinek – többek között az Aspera és a Cleversafe – technológiáit, egyben az IBM K+F innovációit integrálják. Az IBM videó- és digitális média technológiák terén szerzett fejlesztői tapasztalatai hosszú évekre tekintenek vissza és a cég több mint 1000 szabadalmat jegyez olyan területeken mint a vizuális elemzés, valamint a nagy videó- és digitális képtárakban történő keresés, indexálás. A cég egyébként négy Emmy díjat is nyert a videózással kapcsolatos innovációiért.

Egyesítve ezeket az innovációkat, az IBM olyan vezető felhőplatformot alakít ki, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára az élő és az on-demand videótartalmak egyszerű feltöltését, tárolását és menedzselését, analitikai és nyelvi eszközökkel, szerzőijog-menedzsmenttel megtámogatva, továbbá biztosítva a videók globális elérését.

A Ustream élő videostreaming szolgáltatásai

A Ustream portfólió magját a nyílt Ustream Fejlesztési Platform jelenti, ami lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy egyéni videólejátszó alkalmazásokat alkossanak bármely eszközre, beágyazzák a videót bármely applikációba, mindezt megbízható módon. Az ügyfelek használhatják a vállalat valós idejű közösségi hangulat elemzési eszközét, amellyel a közönség által az élő közvetítési tartalomra adott reakcióit lehet felmérni. Az IBM integrálni fogja a Ustream fejlesztési platformát a Bluemixbe, azért, hogy az ügyfelek elkülönített videószolgáltatást nyújthassanak a fejlesztőknek.

A Ustream portfóliója tartalmaz továbbá számos videómegoldást, beleértve a Ustream Demandot, ami lehetővé teszi a marketingesek számára az automatikus leadgyűjtést, az adatok integrálását a munkafolyamataikba, valamint az élő és az on-demand tartalmak egyetlen kezelőfelületről történő menedzselését. A Ustream Align a biztonságos, cégen belüli, alkalmazottak közötti kommunikációt teszi lehetővé, a Ustream Pro Broadcasting pedig nagyfelhasználók számára kínál élő videóstreaminget.

A videó a legerősebb és a leginkább emocionális médium”

– mondja Brad Hunstable, a Ustream vezérigazgatója abban a videóban, amelyet a vevő honlapján tettek közzé.

Mindinkább ez válik a legkedveltebb kommunikációs formává, nem csak szórakoztatásban, hanem az üzleti életben is. Felépítettünk egy könnyen használható videóplatformot, ami hihetetlenül jól méretezhető, biztonságos és erőteljes – ezek azok a minőségi szempontok, amik miatt ideálisan kiegészíthetjük az IBM portfólióját.”

Magyar startupként emlegetik

A Ustream központja San Franciscóban van, fejlesztési részlege Magyarországon, Budapesten, adatközpontjai pedig a kaliforniai San Joséban, Amszterdamban és Tokióban.

A Ustreamet három alapító, az amerikai John Ham és Brad Hunstable, valamint  a magyar Fehér Gyula hozta létre 2007-ben. Fehér Gyula épp cikkünk megjelenésekor posztolta a Facebookon, hogy 9 évvel a Ustream megalapítása után új fejezet kezdődik, amikor csatlakoznak az IBM felhő üzletágához. A posztban a büszke alapító köszönetét fejezte ki valamennyi jelenlegi és volt Ustreamesnek, hogy erre az ügyletre sor kerülhetett, és most a fejlődés új szakasza veheti kezdetét.

9 years after founding Ustream we are opening a major new chapter today by joining the cloud division of IBM. I would like to thank all Ustreamers and our alumni members for kicking ass over the years and making this happen together no matter what hit the fan – very, very proud of you. And now, let’s take this to a whole new level

Ajánlott videó

Olvasói sztorik