Média

Nagy változások az IAB Hungary-nál

Barnóth Zoltán
Barnóth Zoltán
Megvan az új elnök és az elnökség az internetes reklámszakmai szervezetnél.

Az IAB Hungary csütörtöki tisztújítással egybekötött évértékelő taggyűlésén megválasztotta új tisztségviselőit és elfogadta az elnökség beszámolóját az elmúlt három éves ciklusról.

A jelen levő ötven tagcég képviselője egybehangzó szavazással Barnóth Zoltánt (GroupM) (képünkön) választotta az IAB Hungary elnökévé, aki a szervezet alapítása óta elnöki tisztségben lévő, ám a feladatot tovább már nem vállaló Novák Pétert váltja a pozícióban. (Novák Péter távozó elnökkel nemrégiben készített interjúnkat itt olvashatják.)

Az elnök munkáját a kilenctagú elnökségen belül négy médiaoldali – Brindza Gábor (Madhouse), Kardos Gábor (Magyar Jeti), Novák Péter (Hasznaltauto.hu) és Ziegler Gábor (CEMP SH), három ügynökségi – Ihász Ingrid (MEC), Nagy Tamás (PHD Hungary) és Turóczi András (Dentsu Aegis Network) és két további, a digitális reklámpiaci szakember (szolgáltató, kutató, hirdető) – Juhász Péter Tibor (Magyar Telekom) és Szutor Ferenc (Adverticum) – segíti a következő három évben.

Barnóth Zoltán megköszönte a tagok bizalmát, valamint a leköszönő tisztségviselők eddigi munkáját és az elért eredményeket. Elmondta, hogy szeretné megtartani az IAB Hungary lendületét, számítva az új elnökség és a tagság további aktív munkájára.

Aktív nemzetközi kapcsolatok, tapasztalatcsere, többszintű oktatási rendszer, nyitott párbeszédek a reklámpiaci fejlesztések kapcsán, valamint a szolgáltatói szervezet erősítése a következő három év cselekvési programja. Új irányként szeretnénk még elősegíteni a szakma munkaerő utánpótlását és áramlását konkrét eszközökkel, szolgáltatásokkal. Az eddigi értékekre építve egy dinamikusabb, hatékonyabb és hasznosabb szervezetet vizionálunk

– nyilatkozta Barnóth Zoltán, az IAB Hungary újonnan kinevezett elnöke.

Novák Péter leköszönő elnök, aki az IAB Hungary 2008-as alakulása óta vezette a szervezetet, megköszönte a tagvállalatok képviselőinek közös munkáját, és büszkén számolt be az elért eredményekről. Fontos mérföldköveknek tekinti a szervezet életében a viewability és mobil hirdetési útmutatók, mobil sztenderdek létrehozását, az oktatási programok – Digitális Mesterkurzus, workshopok – sikeres működtetését, valamint az IAB Adex digitális reklámköltési kimutatások rendszeres publikálását. Novák Péter elnöksége alatt keltek életre azok a szakmai fórumok (IAB Hirdetői Klub, IAB Médiaszekció, tematikus munkacsoportok), melyek elősegítik a piaci szereplők együtt közös érdekek mentén történő gondolkozását.

Megtiszteltetés számomra, hogy alapítóként remek szakemberekkel kitartó, és közös munkával tudtuk az IAB Hungary tagjainak és a digitális reklámpiac egészének érdekeit szolgálni. A szervezet munkájában továbbra is részt vállalok, támogatom az új elnökség munkáját

– mondta el a leköszönő elnök.

Mit csinál az IAB Hungary?

Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, amely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 79 tagja van. A szervezet célja az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben. Feladata továbbá egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.

Az IAB Hungary új elnöksége:

Elnök: Barnóth Zoltán (GroupM)

Elnökségi tagok:

Brindza Gábor (Madhouse)

Ihász Ingrid (MEC)

Juhász Péter Tibor (Magyar Telekom)

Kardos Gábor (Magyar Jeti)

Nagy Tamás (PHD Hungary)

Novák Péter (Hasznaltauto.hu – Schibsted Media Group)

Szutor Ferenc (Adverticum)

Turóczi András (Dentsu Aegis Network)

Ziegler Gábor (CEMP SH)

Az új elnök, Barnóth Zoltán 1999-ben kezdte pályafutását a PanMedia Western médiaügynökségnél, ahol 2002 végétől tervezési igazgatóként dolgozott. Később a Universal McCann-nél és az MEC-nél is tevékenykedett csoportvezetőként illetve stratégiai igazgatóként. 2009-től az MEC Interaction ügyvezetőjeként pedig a digitális cég üzleti és szakmai ügyeit irányította. Ezt követően Düsseldorfban folytatta pályáját, ahol a német MEC-nél nemzetközi és digitális tevékenységgel foglalkozott. Innen hazatért, és digitális vezetőként az Mcsoport Magyarországnál – a GroupM médiaügynökségeit tömörítő nemzetközi cégcsoport hazai vállalatánál – állt munkába, ahol elsődleges feladata a közös kereskedés és az új, innovatív termékek és szolgáltatások fejlesztése.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik