Ezzel a display kategória válik a legnagyobb szeletté a digitális reklámpiacon.
A display kategórián belül egyébként a legtöbbet bannerekre és egyebekre költenek a hirdetők, de ebbe számtalan natív hirdetési forma is beleértendő, például a Facebookon vagy a Twitteren elhelyezett hirdetések is – derül ki az eMarketer “US Digital Display Advertising Trends: Eight Developments to Watch for in 2016” című jelentéséből.
Összességében azt lehet mondani, hogy a digitális reklámköltésekből minden ötödik dollár a „banner és egyéb” kategóriára ment. Fontos trend emellett a videós rész előtörése is, amely 2016-ban 14,+ százalékra nő a 2015-ös 12,8 százalékról. A rich media és a videós hirdetések növekedése egyaránt jelentős: 36,4 és 28,5 százalék.
Az eMarketer adatai alapján az is szembeötlő, hogy miközben a videóra fordított pénz legnagyobb részét desktopon, vagyis számítógépen megjelenő hirdetésekre költik és 9,59 milliárd dollár megy erre a kategóriára, a többi display hirdetés esetén már nem a desktop a legnagyobb piac.