Média

A display idén először beelőz

online reklámpiac
online reklámpiac
A search, azaz keresőhirdetésekből származó bevételeket 2016-ban először előzi meg a display bevétel Amerikában. Érdekes az is, hogy nagyon jön fel a videós hirdetésekből származó bevétel.

A videós hirdetésekből, szponzorációból, rich media felületekből, illetve bannerekből és egyebekből együttesen származó display típusú bevételek volumene idén már eléri a 32,17 milliárd dollárt, ami a teljes amerikai digitális reklámpiac 47,9 százalékát teszi ki. Ezzel a display kategória válik a legnagyobb szeletté a digitális reklámpiacon.

A digitális reklámköltések alakulása 2014-2019 között
A digitális reklámköltések alakulása 2014-2019 között

A display kategórián belül egyébként a legtöbbet bannerekre és egyebekre költenek a hirdetők, de ebbe számtalan natív hirdetési forma is beleértendő, például a Facebookon vagy a Twitteren elhelyezett hirdetések is – derül ki az eMarketer “US Digital Display Advertising Trends: Eight Developments to Watch for in 2016” című jelentéséből.

Összességében azt lehet mondani, hogy a digitális reklámköltésekből minden ötödik dollár a „banner és egyéb” kategóriára ment. Fontos trend emellett a videós rész előtörése is, amely 2016-ban 14,+ százalékra nő a 2015-ös 12,8 százalékról. A rich media és a videós hirdetések növekedése egyaránt jelentős: 36,4 és 28,5 százalék.

Az eMarketer adatai alapján az is szembeötlő, hogy miközben a videóra fordított pénz legnagyobb részét desktopon, vagyis számítógépen megjelenő hirdetésekre költik és 9,59 milliárd dollár megy erre a kategóriára, a többi display hirdetés esetén már nem a desktop a legnagyobb piac. A bannerekre, rich media megjelenésekre, szponzorációra és egyéb display típusú formátumokra Amerikában elköltendő 22,58 milliárd dollár 77 százaléka ugyanis már valamilyen okostelefonon vagy táblagépen megjelenő hirdetésre fordítódik.

A digitális reklámköltések alakulása Amerikában eszközök szerinti bontásban
A digitális reklámköltések alakulása eszközök szerinti bontásban

Ajánlott videó

Olvasói sztorik