Média

2016 a tartalommarketing éve lesz?

content
content
Egyre többen használnak hirdetésblokkoló megoldásokat, erre reagálva egyre több cégnél gondolják úgy, hogy növelni kell a tartalommarketing (content marketing) szerepét.

A Millward Brown Digital and Media Predictions (azaz Digitális és Média Jóslatok) című tanulmánya szerint 2016-ban meghatározó szerepbe kerülhet a tartalomba ágyazott marketing.  A content marketing előtérbe kerülését többek között az indokolja, hogy a fogyasztók kezdenek kiábrándulni a hirdetésekből, egyre többen használnak ad-blockereket, vagyis olyan megoldásokat, amellyel letilthatók a sokakat zavaró bannerek. A bannerek letiltása miatt azonban a kiadóvállalatok meglehetősen nehéz helyzetbe kerülhetnek, hiszen emiatt jelentősen csökkenő hirdetési bevétellel kell számolniuk, miközben a tartalom előállítása meglehetősen költséges. Ezért a médiacégek évek óta keresik, hogy milyen más típusú bevételekre tehetnének szert. Voltak és vannak, akik “B” tervként a fizetős tartalmakra álltak át, ám ez jellemzően csak akkor tud igazán működni, ha az adott tartalom exkluzív, az máshonnan nem érhető el ingyenesen.

Mivel a fizetős üzleti modell sem hozta meg igazán a sikert, most az iparág már “C” tervekben gondolkodik, ilyen lehet a content marketing is,  amelynek egyik nagy előnye, hogy azt hirdetésblokkolóval nem lehet tiltani, a fogyasztó nem tudja kikerülni. Kivéve persze, ha teljesen elzárja magát a médiatartalmaktól.

A tartalommarketinggel élményhez juttatják az olvasókat
A tartalommarketinggel élményhez juttatják az olvasókat

A Millward Brown tanácsadó tanulmánya rámutat, hogy milyen tartalom lehet vonzó, ugyanakkor arra is figyelmeztet, hogy miközben a marketingesek igyekeznek az ügyfeleiket a tartalommarketing felé terelni, az ügyfeleknek várhatóan megtérülési mutatókra is szüksége lesz, vagyis látni akarják, hogy például egy content marketing cikk hatására nőtt-e az értékesítésük.

Duncan Southgate, a Millward Brown nemzetközi digitális márkaigazgatója a warc.com-nak nyilatkozva arról beszélt, hogy 2016-ban a hirdetésblokkolás különösen súlyos problémává válik,  ami miatt a márkák egyre nehezebben tudják megszólítani a fogyasztókat hagyományos hirdetésekkel, a hirdetések egyre kevésbé lesznek elkötelezettséget kialakítani az ügyfelek felé, vagy növelni az értékesítést. A szakember ezért úgy látja, hogy elérkezett az idő, hogy a vállalatok felvértezzék magukat azokkal a képességekkel, hogy érdekfeszítő tartalmak segítségével, diszkrét módon tudják megszólítani az embereket.

A tanulmány készítői egyébként már 2016-ban az értékesítés és a média oldal szorosabb együttműködésére számít digitális téren. Így a márkatulajdonosoknak nagyobb lehetősége lesz, hogy élményekhez juttassák fogyasztóikat, és ezen keresztül növeljék a márkahűséget, a piaci részedést és az értékesítést. A sales és a média, vagyis a tartalom-előállítás eddig hagyományosan elkülönült egymástól, de a változások miatt ezek hamarosan közeledni fognak egymáshoz – mondta Southgate.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik