Az eNET 2001 óta rendszeresen végez e-kereskedelmi kutatásokat a magyarországi webáruházak körében. A 2015-re megújult kutatássorozat részeként a webáruházak oldaláról marketing, fizetés, logisztika és online forgalom témakörében, lakossági oldalról pedig az online vásárlási szokásokról végeztek kutatásokat.
Az eNET az idei e-kereskedelmi körképében a 2015. évi kutatásainak adatait mutatja be egy összegző infografika segítségével.
Ez alapján többek között az derül ki, hogy a férfi-női arányban nincsen nagy különbség a tipikus online vásárló között, főleg a kényelem, a kedvező ár, a házhoz szállítás és az ár-összehasonlítás lehetősége miatt vásárolunk a neten. A legtöbb vásárló egyébként Közép-Magyarországon él.
Érdekes az is, hogy a magyarok 35 százaléka vásárolt már külföldi webáruházból. A magyar piac egyébként legutóbb 273 milliárd volt, amit 6000 webáruház ért el. A legnépszerűbb termékkategória a számítástechnika, a szórakoztatóelektronika, a lakberendezés, a játék, ajándék, valamint a ruházati termékek.
A vásárlások átlagos kosárértéke folyamatosan emelkedik, 2014-re vonatkozóan például 10 ezer forintot mért az eNET. Kiderült az is, hogy a webáruházak mely marketingeszközöket tartják a leghatékonyabbnak. Ez alapján főleg keresőoptimalizálásban, a közösségi oldalakban, Google Adwords, Facebook és eTarget hirdetésekben, valamint a hírlevelekben látják az erőt, de nagyon sokan használják ki például az ár-összehasonlító oldalakon való megjelenést is. A hagyományos médiacsatornákat, például a televíziót és a rádiót csak kevés webshop marketingese használja.
Érdekes az is, hogy a webshopok jelentős része már manapság is elérhető mobiltelefonról, aki pedig még nem végezte el a mobiloptimalizálást, az is készül erre a következő időszakban. Mindössze a webáruházak 19 százalékáról derült ki az, hogy nem rendelkezik mobilos változattal és nem is tervez ilyesmit a közeljövőben.