Média

Gyorsabb ütemre kapcsol a reklámipar jövőre

reklámipar
reklámipar
A globális reklámköltések várhatóan 4,4 százalékkal nőnek jövőre, ami kétszerese a 2015-re becsült 2,2 százalékos növekedésnek. Jövőre már az interneten költi el a legtöbb pénzt a reklámipar.

Warc legújabb nemzetközi reklámpiaci tanulmánya szerint az idén 2,2 százalékkal nőtt globális szinten a reklámköltés. A költések összegét a tanulmány 414 milliárd amerikai dollárra becsli.

Az inflációval korrigált érték egyébként 325 milliárd dollár, ami mindössze 8 milliárd dollárral marad el a nemzetközi gazdasági válságot megelőző csúcsidőszakhoz képest.

A kínai és az amerikai reklámpiac a legnagyobb

A világ két legnagyobb reklámpiaca a kínai és az amerikai, mindkettő szép növekedési pályán van. Ezek várhatóan 6,9 és 4,9 százalékot tudnak növekedni 2016-ra.

Az amerikai reklámpiacot olyan események is stimulálják majd, mint az elnökválasztás és a nyári olimpiai játékok. Ennek ellenére várhatóan tovább már nem tud gyorsulni a növekedés az amerikai piacon.

A növekedés üteme várhatóan kis mértékben lassulni fog az angol, a kanadai és a kínai piacon, de az angol piac így is 5,7 százalékkal, a kanadai 2,0 százalékkal, a kínai 6,9 százalékkal emelkedhet. A legnagyobb lassulásra Brazíliában lehet számítani, ahol 2,3 százalékponttal mérséklődik a növekedés, de még így is 5,4 százalékkal megy felfelé a reklámpiac. Ennek magyarázata, hogy bár a 2016-os nyári olimpiai játékokra Rio de Janeiro-ban kerül sor, ami segít a brazil reklámpiacnak a növekedés szempontjából, de az iparágra meglehetősen káros hatással van az  1930 óta leghosszabbnak számító, az országot sújtó recesszió.

Az internet beelőz

Ha a különböző csatornákat nézzük, az előrejelzés a 12 főbb piaci területből 7-nél pozitív elmozdulásokra hívja fel a figyelmet. Az internet esetében 17,4 százalékos növekedésről beszélhetünk az idei évben, ami 2016-ban 12,2 százalékra lassul, de így is a legnagyobb hirdetői médiává lép elő.

A tévés költések ezzel szemben a becslés szerint idén 2,5 százalékkal mérséklődtek nemzetközi szinten, de ezt ellensúlyozni fogja várhatóan a 2016-os 2,9 százalékos felfelé tartó elmozdulás. Ami a hagyományos csatornákat illeti, a mozi terén 2,2 százalékos növekedést prognosztizálnak jövőre, az OTT (azaz over-the-top, tehát széles sávú internetkapcsolat segítségével közzétett tartalom) esetében 2,3, a rádió esetében 0,3 százalékos növekedés várható. Ezzel szemben a magazinpiacon 7,7 százalékos, a napilap piacon 6,5 százalékos esésre számítanak a Warc elemzői.

James McDonald, a Warc elemzője szerint a következő évben a sport és a politika teszi lehetővé a reklámköltések nemzetközi szinten várható 4,4 százalékos növekedését. „A digitális növekedés várhatóan továbbra is két számjegyű lesz, és a technológiai alapú hirdetés is gyorsan fejlődik”- tette hozzá a szakértő, aki ezek után még kitért a programmatic típusú hirdetési szegmensre is: „az automatizált (vagy más néven programozott) kereskedés egyre általánosabbá válik az összes hagyományos média esetében is, így a közterületen, a rádióban és a televízió esetében is” – mondta.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik