A Common Sense és a GfK a kiskamaszok és tinédzserek médiahasználati szokásait vizsgáló, 2600 fiatal válaszán nyugvó felmérésének eredménye alapján a megkérdezett tinik 36 százaléka használja sokat a közösségi médiát. Ezzel szemben a válaszadók 73 százaléka hallgat sokat zenét és 45 százalékról derült ki az, hogy sokat néz tévét.
A nemek közötti eltérés egyébként a közösségi média használatában is megmutatkozik. A lányok ugyanis 40 perccel több időt töltenek a közösségi média használatával, mint a fiúk: a lányok 1 óra 32 percet csüngenek a social media felületeken, szemben a fiúk 52 percével. Ugyanakkor a tini korú fiúk nyolcszor több időt töltenek videojátékokkal (56 perc versus 7 perc), mint a hasonló korú lányok.
A Common Sense 8 és 18 év közötti korosztály megkérdezésével készített jelentése a médiapreferenciák terén mutatkozó töredezettségre is rámutatott. Például miközben a videojáték a kiskamaszok körében a legnépszerűbb tevékenységek között szerepel, ám így is csak a válaszadók kevesebb mint 22 százalékának a kedvence. Az olvasás 16 százalékot kapott ebben a korosztályban, míg a tévé 13 százalékot. A zenehallgatás 10 százalék, az online videonézés ugyancsak 10 százalék, ami mögött a mobiljátékok némiképp elmaradva, 8 százalékot kaptak.
A tinik körében viszont az a jellemző, hogy miközben sokuk szereti az idejét zenehallgatással tölteni, de csak 30 százalékuk számára ez a legjobb időtöltés. A zenehallgatás után a sorban a videojátékok következnek (15%), majd az olvasás (10%) és a közösségi média (10%), és csak a sor végén található a tévénézés, ami 9 százalékuk kedvence.
A teljes jelentés itt érhető el. Akit mélyebben is érdekel a téma, ugyanott egy videót is talál, amelyben kamaszok mesélnek saját szokásaikról.
Forrás: Common Sense Media Census