A Mediatel Összekapcsolt képernyők (Connected Screens) című tanulmánya azt vizsgálta meg, hogy a fogyasztók hogyan használják a különböző képernyőfelületeket az életük során.
Az ebből származó adatok alapján például az iPhone felhasználók jóval többször látnak videohirdetést táblagépeiken és okostelefonjaikon, mint az Android-felhasználók.
A Mediatel elemzői úgy találták, hogy az iPhone felhasználók 39 százaléka lát videohirdetést napi gyakorisággal, szemben az androidosokkal, akiknek csak a 25 százaléka. A különbség a táblagépek esetében egyébként valamivel kisebb, ahol az iPad-esek 41 százaléka lát napi gyakorisággal videoreklámot, szemben az Androiddal, ahol ez az érték 33 százalék.
Hasonló kép rajzolódik ki akkor is, ha a statikus reklámokra vonatkozó adatokat vizsgáljuk. Az iOS felhasználók 39 százaléka lát ilyen hirdetéseket napi szinten, míg az Androidot használók körében ez a szám csak 28 százalék.
Többször vásárolnak az Apple-tábor tagjai
Érdekes az is, hogy a Mediatel adatai alapján az iPhone felhasználók sokkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak a készülékeiken. Az Apple-táborba tartozók 57 százaléka, míg az Android-hívek 40 százaléka már költött így.
Az iPhone-felhasználók 14 százaléka napi gyakorisággal vásárol a készülékén, míg ugyanezt a Google operációs rendszere esetében csak 9 százaléka teszi meg.
A táblagépek esetében jóval kiegyenlítettebb a mezőny a vásárlási szokásokat illetően: az iPad-userek 13, az Android felhasználók 11 százaléka költ így a készülékével. Az Android-táblagépek felhasználóinak 46 százaléka egyébként még sohasem végzett vásárlást az eszközén, míg az iPad esetében ez az arány csak egy a háromhoz volt.
Mi lehet az eltérések oka?
Richard Marks, a Connected Screens elemzés egyik készítője a warc.com-nak nyilatkozva azt mondta, hogy szerinte több magyarázata is lehet az egyes operációs rendszereket használók között kimutatható eltéréseknek. Az egyik vitatható ok akár az is lehet, hogy az iOS esetleg egyszerűbb rendszer, ahol jobban szembetalálkozik a felhasználó a hirdetésekkel és ezáltal szívesebben is vásárol, de ennek az e-kereskedelembeli különbségnek inkább az lehet a hátterében, hogy az iOS felhasználók eleve gyakrabban használják a készülékeiket, mint az androidosok.
A szakértő emellett felvetette azt is, hogy az Apple-tábor tagjai eleve jóval többet költöttek a készülékeik beszerzésére, emiatt jobban elkötelezettek és ezért is lehetnek fogékonyabbak a mobilon megjelenő hirdetésekre.
És bár a szakértő ezt már nem tette hozzá, azért az is feltételezhető, hogy aki egy telefonra akár több százezer forintot is kész kiadni, valószínűleg eleve több elkölthető jövedelemmel is rendelkezik.