Média

Hibridtévés fejlesztések az Antenna Hungáriánál

Dr. Schneider Henrik, Antenna Hungária
Dr. Schneider Henrik, Antenna Hungária
A közeljövőben tovább bővíti hibrid tévés szolgáltatását, a MinDig TV Pluszt az Antenna Hungária és újabb fejlesztéseket is tervez a vállalat. A további terveket nagymértékben meghatározzák a jövő évi kiemelt sportesemények (Foci EB, Olimpia) élő közvetítései, amelynek kapcsán további lehetőségeket szeretne kínálni a vállalat mind a tévénézőknek, mind a tartalomszolgáltatóknak és nem utolsósorban a potenciális hirdetőknek is. Az új csatornákkal és játékkal is kibővült, hazánkban még újdonságnak számító HbbTV szolgáltatás és a jövő évi fejlesztési tervek még inkább felhasználóbaráttá teszik a televíziózás élményét.

Mi a hibrid tévé, másnéven HbbTV?

A HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a földfelszíni digitális televíziós hálózaton kialakított, interaktív szolgáltatásokat nyújtani képes szabvány. A HbbTV-szolgáltatás keretében a DVB-T műsorszóró hálózaton sugárzott televízió- és rádióprogramok mellett internethálózaton eljuttatott multimédiás tartalmakkal bővíthető a kínálat, amely interaktív szolgáltatásokkal is kiegészülhet. Jellemzője a nagyon egyszerű használat – egygombos indítás. A szolgáltatás vételéhez egy DVB-T tunerrel rendelkező okostévé szükséges, mely HbbTV-funkcióval is rendelkezik. Az okostévét csatlakoztatni kell egy megfelelő tető vagy szobaantennához és DVB-T vételre kell állítani. A tévét csatlakoztatni kell az internethez, valamint a tévébeállításokban ellenőrizni kell, hogy a HbbTV-funkció aktív-e vagy be kell kapcsolni. A http://mindigtv.hu/vevoeszkozok címen további információ érhető el arról, hogy a MinDig TV matricával ellátott okostévék esetében hogyan lehet elérni vagy aktiválni a HbbTV- funkciót.

Európa egyre több országában, így a közép-európai országokban is terjed a hibrid televízió (HbbTV), a nézők a könnyű kezelhetőség miatt hamar megszeretik és használják ezt a szolgáltatást. A televízió-csatornák saját programjuk kiterjesztéseként használják ezt a felületet, és műsoraikhoz kínálnak kiegészítő információkat, érdekességeket.

Piackutatási adatok szerint jelenleg már közel félmillió Hbb-képes okostévé található a hazai háztartásokban, 2013 óta az okostévék többségében integrálva van a funkció, ezért már több mint 200 ezer készüléknél használták is a HbbTV-szolgáltatást. Az Antenna Hungária adatai alapján 2014-ben a készüléktulajdonosok 10 százaléka, 2015-ben már az okostévé tulajdonosok 40 százaléka használja is azt. Az értékesítési adatok alapján a HbbTV-képes készülékek átlagára a korábbi évekhez képest csökkenő tendenciát mutat.

A 2013-ban elindított MinDig TV Plusz szolgáltatást illetően az AH saját mérése alapján átlagosan mintegy 3000 a napi piros gomb használat, míg az MTVA HbbTV portáljánál, a 2014-ben elindult Médiaklikk esetében 60-70 ezer ez a szám.

Az Antenna Hungária a jövő évi kiemelt sporteseményekhez (Olimpia, foci EB) kapcsolódóan interaktív, folyamatosan frissülő applikációkat tervez – jelentették be a mai sajtótájékoztatón. A vállalat nem csupán a tévénézőknek, de a potenciális hirdetőknek is kedvez banner-elhelyezési lehetőségével. Ez az új szolgáltatás a Gemius-szal együttműködésben minősített mérő- és riportolási rendszerrel ellátott.

Az AH rövid animációs film segítségével is igyekszik megismertetni az új technológiát a felhasználókkal, amely a www.mindigtvplusz.hu oldalról érhető el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik