„A Microsoft küldetése, hogy napjaink felhőalapú és mobilorientált világában hozzásegítse a világ minden lakóját, vállalatát és közösségét, hogy többre legyen képes. A Microsoft Magyarország azokhoz az üzleti döntéshozókhoz szeretne szólni, akik technológiai megoldásokkal szeretnék támogatni vállalatuk sikerességét. Ezért döntött a vállalatunk úgy, hogy csatlakozik a DIMSZ-hez” – mondta a csatlakozás kapcsán Grósz Judit, a Microsoft Magyarország marketing és operatív igazgatója (képünkön), aki a DIMSZ fennállásának 20. évét ünneplő eseményen előadásában az infokommunikációs technológiát mint a marketing új svájci bicskáját jellemezte.
A Microsoft Magyarország 1993-ban alakult, mindössze 2 fővel. Ma 300-an dolgoznak a vállalatnál, amely több mint 2000 partnerén keresztül további 50 ezer embernek nyújt megélhetést.
Visszanéztek a 20 évre
Hivatal Péter és Vámos-Hegyi Attila, a szövetség korábbi elnökei az eseményen összegezték az elmúlt időszak eredményeit és sikereit, összefoglalták, hogy milyen kihívásokkal szembesült a kilencvenes évek DM szektora, valamint, hogy a kezdetben húsz taggal alapított egyesület az évek során hogy alakult át az adat alapú marketing szakmai szövetségévé, mára hét tagozat működésével és közel 60 tagvállalattal.
A rendszerváltás előtt nem létezett Magyarországon a direkt marketing, ezért 1994 januárjában néhány direkt marketing területén tevékenykedő cég szükségesnek és időszerűnek érezte a DM tevékenységgel foglalkozó társaságok önálló érdekképviseleti egyesületének megalakítását. Ilyen körülmények között 1995-ben alakult meg a Direkt Marketing Egyesület.
Az indulásnál több célt tűztek ki az alapító tagok, ugyanis a hőskorban virágkorukat élő, és nem tisztességes módszerekkel dolgozó cégektől akarták megkülönböztetni magunkat. A szövetség értékei és feladatai azóta változatlanok, hiszen az elnökség – szorosan együttműködve a tagsággal – különböző fórumokon képviseli a szakma érdekeit.
„A visszatekintések és a tagozati tervek alapján jól látszik, hogy a szövetség rendkívül aktív életet élt és él. Erre az agilitásra és elkötelezettségre nagy szükség lesz a továbbiakban is, hiszen a technológia, a szakma és a szabályozói környezet folyamatos mozgásban van. Értékes visszaigazolás számunkra, hogy – legújabb tagként – a Microsoft Magyarország is csatlakozott hozzánk” – mondta el Huszics György, a szövetség elnöke.
A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a hazai direkt és interaktív marketing piac szereplőinek érdekképviseletét látja el. Fő irányvonala a közös ágazati kommunikáció, valamint a direktkommunikáció reputációjának erősítése, mind a marketingkommunikációs szakma, mind a fogyasztók felé. Kiemelten foglalkozik az adatvédelmi kérdésekkel, valamint szakmai rendezvények és workshopok megrendezésével. Közel 60 tagvállalata hét szakterületi tagozat munkájában vesz részt. A szövetség jelenlegi elnöke Huszics György, míg az alelnöki feladatokat Hivatal Péter tölti be.
Tagozatok és elnökeik:
Adatvédelmi és adatbiztonsági tagozat: Dr. Freidler Gábor
Áruküldők tagozata: Kacsóh Gergely
Contact Center tagozat: Kovácsházy Dénes
E-mail marketing tagozat: Dely Gábor
Mobilmarketing tagozat: Vámos-Hegyi Attila
Terjesztői tagozat: Miklós Imre
Tartalommarketing tagozat: Juhász Ggyörgy